شناسهٔ خبر: 43648642 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سید حسن نصرالله: مسلمانان توهین به پیامبرشان را تحمل نمی‌کنند

دبیرکل حزب الله لبنان گفت مسلمانان نمی‌توانند توهین به رسول اکرم(ص) را تحمل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا به نقل از العالم، سیدحسن نصرالله جمعه‌شب به مناسبت میلاد رسول اکرم (ص) درباره تحولات منطقه و جهان سخنرانی کرد.

وی در ابتدای سخنرانی خود، سالروز میلاد حضرت محمد (ص) پیامبر گرامی اسلام و امام صادق (ع) را به همه جهانیان تبریک و تهنیت گفت و اظهار: قرآن، معجزه حضرت محمد (ص) کتابی که خداوند بر قلبش نازل کرد، تا روز قیامت زنده است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: باقی ماندن این کتاب مقدس به این شکل دقیق در حد خود و علیرغم انگیزه‌های مختلف برای تحریفش معجزه است.

نصرالله بزرگترین دستاورد پیامبر را دستاورد انسانی دانست و به تلاش پیامبر برای ایجاد تحول عمیق و بزرگ در شبه جزیره عربستان اشاره کرد.

وی تاکید کرد که مسلمانان نمی‌توانند هیچ گونه توهینی را به پیامبر نه تحمل کنند و نه بپذیرند.

دبیرکل حزب الله لبنان با محکوم کردن حادثه نیس فرانسه افزود: این موضوع نباید به حساب اسلام که کشتن بی گناهان را حرام می‌داند، نوشته شود. مقامات فرانسه نمی‌توانند مسلمانان را مسئول جنایت شهر نیس بدانند.

نصرالله با طرح این سوال که اگر یک مسیحی چنین جنایتی مرتکب می‌شد آیا درست بود کسی بگوید مسیحیان جهان مسئول این جنایت هستند؟، اظهار داشت: اما متأسفانه مقامات فرانسه این کار را با اسلام و مسلمانان می‌کنند.

وی گفت: آمریکا امروزه کشتارهایی در سراسر جهان انجام می‌دهد و به کشتار صدها هزار نفر در این جنگ‌ها اعتراف می‌کند اما آیا مسلمانان، مسیحیان را به خاطر مسیحی بودن رئیس جمهور این کشور، به این جنایت‌ها متهم می‌کنند؟

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: احترام به اسلام به عنوان یک دین مستلزم عدم استفاده از تروریسم اسلامی و فاشیست اسلامی است.

نصرالله به حمایت آمریکا و اروپا از دیدگاه تکفیری اشاره کرد و گفت در قالب این دیدگاه، جنایت‌های وحشیانه‌ای در دنیا انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد اگر مسلمانی به اسلام توهین کند دلیل نمی‌شود که دیگران حق توهین به اسلام را داشته باشند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به حمایت و پشتیبانی کشورهای غربی از افکار تکفیری تروریستی افزود: غرب باید قبل از هر چیز درباره مسئولیت خود در قبال چنین گروه‌های تکفیری تحقیق کند.

نصرالله با انتقاد از اظهارات اخیر مقامات فرانسوی درباره دین اسلام گفت: مقامات فرانسه به دلایلی پوچ، خود را وارد درگیری با اسلام و مسلمانان کردند.

وی با بیان اینکه مقامات فرانسه به جای بررسی موضوع، با تأیید این کاریکاتورها، وارد این جنگ شدند، افزود: آنها باید دلایل این بحران را بررسی کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: شواهد زیادی درباره سرکوب آزادی بیان در مسائل کم حساسیت تر از توهین به پیامبر (ص) توسط مقامات فرانسه در اختیار داریم.

نصرالله با اشاره به اینکه روژه گارودی، فیلسوف بحث آکادمیکی درباره بهره برداری از هولوکاست مطرح کرد اما محکوم به حبس شد، افزود: امیدواریم در مفهوم آزادی بیان تجدید نظر شود به ویژه زمانی که کرامت‌ها لگد مال می‌شود.

نصرالله گفت: آزادی بیان در فرانسه و اروپا مطلق نیست بلکه به دلایل امنیتی و سیاسی، مشروط است. زمانی که اتفاقی در اسرائیل می‌افتد آزادی بیان در فرانسه به جنبش و جوش درمی‌آید. نمونه‌های زیادی هم وجود دارد.

وی خطاب به مقامات فرانسه گفت: هیچ مسلمانی در جهان، توهین به انبیا را نمی‌پذیرد.

دبیرکل حزب الله همچنین از مردم یمن که علیرغم محاصره و جنگ برای بزرگداشت سالروز ولادت پیامبر و دفاع از وی تجمع کردند، تقدیر کرد و گفت: باید تشکلی بزرگ در جهان عرب برای اعمال فشار جهت پایان دادن به جنگ ظالمانه علیه یمن تشکیل شود و این کمترین وظیفه است که می‌توان در قبال این ملت شجاع انجام داد.

نصرالله به تحولات لبنان نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد که نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه با همکاری رئیس جمهور بتواند هر چه زودتر دولت جدید را تشکیل دهد.

وی گفت: حزب‌الله در این راستا همکاری خواهد کرد و تشکیل دولت جدید به نخست‌وزیری سعد الحریری را تسهیل خواهد نمود.

دبیرکل حزب‌الله با ابراز نگرانی درباره افزایش شمار مبتلایان به کرونا گفت: سهل انگاری در مقابله با کرونا قدامی غیرانسانی و حرام است.

نظر شما