شناسهٔ خبر: 43648611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

امام جمعه قزوین:

پیامبر اکرم واسطه‌ای برای ایجاد وحدت و دوری از اختلافات است

عبدالکریم عابدینی گفت: میلاد مولود ربیع الاول و هفته وحدت زمینه ای برای ایجاد وحدت و همدلی و دوری از اختلاف شده است، پیامبر رحمت ما واسطه ای شده که جامعه ما از اختلاف و کینه و نامهربانی و چنددستگی به دور باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در برنامه سروش آسمانی که هر جمعه از شبکه قزوین به صورت زنده پخش می‌شود، با عرض تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) اظهار کرد: امیدواریم از برکاتی که قرار است از پیامبر(ص) دریافت کنیم، بهره مند شویم و همیشه زیر سایه خاتم الانبیا(ص) قرار داشته باشیم و از خداوند درخواست می‌کنیم که آنچه به صلاح ماست روزی دل ما قرار دهد و برکات قرآن و پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ص) را بر ما نازل کند.

وی در ادامه با تبریک هفته وحدت افزود: میلاد مولود ربیع الاول و هفته وحدت زمینه ای برای ایجاد وحدت و همدلی و دوری از اختلاف شده است، پیامبر رحمت ما واسطه ای شده که جامعه ما از اختلاف و کینه و نامهربانی و چنددستگی به دور باشد.

خطیب جمعه قزوین اذعان کرد: پیامبر ما خاتم الانبیاست، یعنی پس از ایشان پیامبر و رسول و واسطه وحی وجود ندارد، یعنی هرچه پیامبران گذشته آورده اند تمام این آورده‌ها توسط پیامبر اسلام به نتیجه نهایی می‌رسد و ختم می‌شود، خاتم پیامبران یعنی کسی که منشور الهی را به پایان رساند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: اگر ما به پیامبر اسلام ایمان داشته باشیم و با سیره ایشان همراهی کنیم همراه پیامبران قبل ایشان هم خواهیم بود، اما اگر بگوییم حضرت مسیح(ع) را قبول داریم اما خاتم الانببا را قبول نداریم یعنی به هیچ کس ایمان نداریم، زیرا پیامبران گذشته زمینه سازی کردند و به قوم خود از ظهور حضرت خاتم خبر داده‌اند.

وی تصریح کرد: در واژه‌های دینی، ما کلمه ای به اسم "ادیان" نداریم بلکه همه آنچه از طرف خدای متعال آمده یک دین است و تمام پیامبران از حضرت آدم(ع) تا زمان پیامبر اسلام (ص) بر یک دین و وحی و کلام الهی بودند، بنابراین مسیحیان و یهودیان می‌توانند با بررسی و راستی آزمایی به وجود حضرت رسول(ص) پی ببرند.

استقبال روزافزون اروپایی‌ها از اسلام، صهیونیست‌ها را عصبانی کرده است

امام جمعه قزوین در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بازگشت به مسیر خدایی به نام "توبه" در مبانی دینی عنوان شده است، گفت: ما برای جبران گناهان به محضر خدا بازمی‌گردیم و استغفار می‌کنیم، استغفار از ریشه غفران آمده و زمانی که خدای متعال بنده ای را می‌بخشد زخم‌ها و آسیب‌های ناشی از اشتباهات ما را ترمیم‌ می‌کند. خدای متعال این جبران را برای بندگانش به حدی می‌رساند که گناهان را به خیر و حسنه تبدیل می‌کند.

عابدینی ادامه داد: خداوند با توبه و جبران اشتباهات، صفحات تاریک زندگی ما را پاک کرده و نور و روشنایی را بر زندگی ما حاکم می‌کند، خداوند می‌گوید با توبه واقعی من زندگی شما را دگرگون می‌کنم، توبه از انسان جهنمی یک انسان مومن و باکمال و رو به رشد می‌سازد.

وی درباره برکات توبه بیان کرد: فاصله گرفتن از خدا و پشت کردن به رحمت الهی عاملی برای ایجاد زحمت برای ما در زندگیست، بسیاری از مشکلات و معضلات و نگرانی‌ها ریشه در غفلت از خدا و دین دارد. گاهی ترک امر به معروف و نهی از منکر و نادیده گرفتن اوامر الهی زمینه ای می‌شود که در یک جامعه دینی تر و خشک باهم می‌سوزند و دچار بلا می‌شوند.

خطیب جمعه قزوین تاکید کرد: گناهان و معصیت باعث انسداد رحمت الهی یا نزول بلا می‌شود، همانگونه که تقوا و ایمان زمینه ای برای نزول برکات آسمان‌ها و زمین خواهد شد. رهبری در بیانات اخیرشان فرمودند که برای دفع بلاها دست به دعا برداریم. امروز خیلی سخت است که روزانه تعداد زیادی از مردم جان خود را بر اثر کرونا از دست می دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امیرمومنان (ع) می‌فرماید: توبه چهار پایه اساسی دارد ابتدا باید قلبا از بدی‌های خود پشیمان باشیم، دوم اینکه پس از تثبیت پشیمانی استغفار را بر زبان جاری کنیم، سوم اینکه با اعضا و جوارح وارد میدان شویم و گناهان را از خود دور کرده و چهارم اینکه تصمیم جدی بگیریم که به گناهان سابق خود برنمی‌گردیم.

وی ادامه داد: همچنین در روایت آمده دهان‌های خود را با استغفار خوشبو کنید، زیرا بدی‌ها بوی بدی دارد و آبروی شما را در ملکوت اعلی و نزد ائمه و بزرگان خواهد برد، بنابراین خود را پاک کنید و از بدی‌ها دوری کنید.

عابدینی با اشاره به توهین صورت گرفته به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام در کشور فرانسه گفت: اینکه رئیس جمهور فرانسه وارد این مهلکه و معرکه شد نشان می‌دهد که باطن و فهم و درک این فرد مرده است. رئیس جمهور فرانسه حتی خودش آزادی بیان ندارد و دستور و دیکته ترامپ و صهیونیست‌ها را اجرا می‌کند.

امام جمعه قزوین افزود: اگر رئیس جمهور فرانسه دارای آزادی بیان بود خطاب به هم پیمانان خود می‌گفت، این توهین برای پیشینه و کشور من خسارت بار است اما وی دچار بردگی شده است.

وی یادآور شد: هم اکنون حدود ۱۰ درصد جمعیت کشور فرانسه مسلمان هستند، درصورتی که قبلا اینطور نبود و به سرعت مردم این کشور درحال روی آوردن به اسلام هستند، البته در کل کشورهای اروپایی شاهد مسلمان شدن مسیحیان و یهودیان هستیم که این موضوع عامل عصبانیت دشمنان اسلام شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: مومنان واقعی به دین مسیحیت و کلیسایی‌های معتقد به انجیل حضرت مسیح(ع)، باید از این گرایش مردم به اسلام خوشحال شوند، آنچه باعث شده رییس جمهور فرانسه عصبانی شود گرایش روزافزون مردم فرانسه به اسلام است، زیرا این فرد گرایش به صهیونیست دارد بنابراین از این توهین حمایت می‌کند.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: طبق آیات قرآن ناجوانمردترین دشمنان اسلام، یهودیت و مشرکانی هستند که با صهیونیست همراهی می‌کنند و بهترین دوستانِ مسلمانان، مسیحیان هستند.

وی با اشاره به مناسبت ۱۳ آبان سالروز تبعید امام راحل در سال ۴۳ و شهادت دانشجویان و دانش آموزان در سال ۵۷ گفت: ما شاهد مشارکت اقشار مختلف مردم در پیروزی انقلاب و حفاظت از انقلاب بودیم و هستیم، و تا به امروز در صحنه های مختلف انقلاب و دفاع مقدس و دفاع از حرم شاهد حضور فعال دانش آموزان، دانشجویان و اساتید هستیم.

معماری آینده جهان روی نقشه کربلایی‌ها و عاشورایی‌هاست

عابدینی ابراز کرد: اینکه سردار سلیمانی می‌گوید ما ملت امام حسینیم، یعنی ارتش و سپاه جنگی ما شبیه سپاهیان سیدالشهدا در داستان کربلاست و با جنگجویان دنیا بسیار متفاوت است. ترکیب جمعیتی مردم ما در دوره‌های مختلف انقلاب، الگوگرفته از اصحاب کربلاست.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: معماری آینده جهان روی نقشه کربلایی‌ها و عاشورایی‌هاست و انقلاب ما نیز براساس همین نقشه شکل گرفت و همه اقشار در هر سنی برای برپاکردن علم انقلاب تلاش کردند و ما برکات الهی را که از وجود مبارک حضرت رسول(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام به ما رسیده به همه ملت ایران تبریک می‌گوییم.

وی اظهار کرد: ما ۱۴ معصوم و ۱۲ امام را در حیطه پس از پیامبر گرامی اسلام مطرح می‌کنیم و الا ۱۲۰ هزار انبیا داریم که همه معصوم هستند این نشان می‌دهد که رییس جمهور فرانسه با حمایت از توهین به پیامبر اسلام به کل انبیا توهین کرده است.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: ما همچنان منتظریم که مسیحیان به دعوت پیامبر خود حضرت مسیح(ع) لبیک گفته و به پیروی از پیامبر ما بپردازند. زیرا زمانی که حضرت حجت(عج) قیام می‌کنند حضرت مسیح(ع) پشت سر ایشان نماز می‌خوانند و مسیحیت هم در قیام صاحب الزمان(عج) شریک هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان گفت: سالروز ارتحال آیت الله قاضی طبابایی، اولین امام جمعه تبریز و اولین شهید محراب را به جامعه روحانیت تسلیت عرض می‌کنیم، همچنین سالروز رحلت آیت الله بهاءالدینی است که دعا می کنیم روح ایشان با ارواح شهدا همنشین باشد. هفته گذشته نیز شاهد درگذشت عزیز فعال سیاسی، آقای صالحی بودیم که بر اثر کرونا فوت شدند که از خدای متعال برای همه درگذشتگان کرونا طلب مغفرت می‌کنیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما