شناسهٔ خبر: 43648146 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

سید حسن نصرالله: مسلمانان توهین به ساحت پیامبر(ص) را تحمل نمی‌کنند/ غربی‌ها دست از حمایت از تکفیری‌ها بردارند

ابنا

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به شخصیت‌ پیامبر اکرم (ص) و ارزش‌های انسانی و اخلاقی‌ که به ارمغان آورد، اظهار داشت که مسلمانان به هیچ وجه حاضر نمی‌شوند به پیامبرشان توهین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ دبیرکل حزب‌الله لبنان امشب جمعه 9 آبان 1399 به مناسبت میلاد رسول اکرم (ص) درباره تحولات منطقه و جهان سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود این مناسبت و میلاد امام جعفر صادق (ع) را به همه مسلمانان جهان تبریک و تهنیت گفت و اظهار داشت که علاوه بر اشاره کوتاه به دوره ولادت پیامبر (ص) در مورد مسائل سیاسی نیز سخنرانی می‌کند.

وی ادامه داد: حضرت محمد رسول الله (ص) معجزه زنده‌ای تا روز قیامت دارد که تمام دوران شاهد آن هستند و آن کتاب مقدس قرآن است که خداوند بر قلب پیامبر نازل فرموده است.

سید حسن نصرالله افزود: اینکه این کتاب مقدس علیرغم تمام تلاش‌ها برای تحریف آن به این شکل دقیق حفظ شده است، خودش یک معجزه است. بزرگترین دستاورد حضرت محمد (ص) دستاورد انسانی است که توسط ایشان محقق گردید و آن همانا تحول عمیق و عظیم در جامعه شبه جزیره عرب بود.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: تحول انسانی عظیم در شبه جزیره عرب توسط حضرت محمد (ص) محقق گردید و مبنایی برای تغییر جهان را تشکیل داد. تمام مسلمانان این نبی مکرم را مقدس و محترم می شمارند و علیرغم محبت به تمام انبیا، اولیا و صالحین به هیچ انسان دیگری این اندازه قداست و احترام قائل نیستند.

سید حسن نصرالله گفت: از مهمترین نکات اجتماعی مسلمانان ایمان آنها به جایگاه و عظمت پیامبر اکرم محمد (ص) است و پیامبر را کاملترین انسان و بزرگترین و نزدیکترین مخلوقات به پروردگار متعال می دانند.

وی با اشاره به شخصیت‌ پیامبر اکرم (ص) و ارزش‌های انسانی و اخلاقی‌ که به ارمغان آورد، اظهار داشت که مسلمانان به هیچ وجه حاضر نمی‌شوند به پیامبرشان توهین شود.

سید حسن نصرالله گفت که مشکل قضایای اخیر در فرانسه، مقامات این کشور هستند.

وی افزود: مقام‌های فرانسه به جای پرداختن به پیامدها باید دلایل این بحران را یافته و حل کرده و مسلمانان جهان را قانع کنند که ادعای آنها درباره حمایت از آزادی بیان، ادعایی محکم است.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: ما شواهد بسیاری داریم که نشان می‌دهد مقام‌های فرانسوی در مسائل با حساسیت‌های کم‌تر از اهانت به پیامبر (ص) آزادی بیان را سرکوب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که درباره هولوکاست صحبت کردند محکوم به زندان شدند، گفت: آزادی بیان در فرانسه و اروپا مطلق نیست بلکه به ملاحظات امنیتی و سیاسی مقید است.

دبیرکل حزب الله با طرح این پرسش که چرا آزادی بیان در مورد یهودی ستیزی متوقف شد، ابراز امیداوری کرد که کشورهای غربی در مورد مفهوم آزادی بیان تجدید نظر کنند.

سید حسن نصرالله حمله در شهر "نیس" را محکوم کرد و گفت که اسلام، گروه‌های اسلامی این گونه اقدامات را و اقدامات مشابه آن چه در گذشته و چه در آینده را محکوم کردند و این گونه حملات مردود است.

او افزود که مقامات فرانسه یا دیگران حق ندارند مسئولیت این گونه اقدامات را بر عهده دین و سایر اتباع آن دین بدانند و این گونه حرکات نادرست، غیر اخلاقی و غیر قانونی است.

سید حسن نصرالله گفت که باید در این مواقع باید همان فرد را باید مسئول این گونه اقدامات دانست ولو انگیزه او دینی باشد. اگر فردی مسیحی یا غیره چنین اقدامی بکند، این گونه رفتار را به پای دین مسیحیت یا نعوذ بالله به اسم حضرت عیسی (ع) نوشت.

وی با بیان اینکه احترام به اسلام به عنوان یک دین آسمانی مستلزم عدم استفاده از عباراتی همچون «تروریسم اسلامی» و «فاشیسم اسلامی» است، افزود: اگر برخی از مسلمانان به اسلام لطمه بزنند این به دیگران حق نمی دهد که به اسلام توهین کنند. اندیشه تروریسم تکفیری که قتل را تنها بخاطر اختلاف افکار مجاز می داند توسط کشورهای غربی در منطقه ما حمایت می شود. غرب باید ابتدا به دنبال مسئولیت های خود درباره گروه های تفکیری بگردد.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: دولت های اروپایی و آمریکا از گروه های تکفیری در سوریه و عراق حمایت و آنها را تامین مالی کردند. رسول اکرم و امت اسلام هیچ ارتباطی با جنایات گروه های تکفیری ندارند. آمریکایی ها و اروپایی ها باید در رفتار خود برای بکارگیری تروریست ها به عنوان ابزاری در نقشه های سیاسی و جنگ ها تجدیدنظر کنند. بکارگیری این نوع ابزارها باید متوقف شود وگرنه بهای این اشتباهات را خواهند پرداخت.

وی خطاب به مقامات فرانسه افزود: این رویارویی که برای ادامه آن پافشاری دارید به زیان شما خواهد بود. اگر فرانسه بخواهد به این وضع ادامه دهد منافعش در رابطه با جهان اسلام چه خواهد شد؟ مسئولیت حل آنچه امروز روی داده است به عملکرد مقامات فرانسه بستگی دارد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان به اظهارات و پیشنهاد اخیر شیخ الازهر مصر که خواستار تصویب قانونی بین‌المللی در محکوم کردن اهانت‌ها به ادیان و پیامبران و جرم دانستن آن شده بود، اظهار داشت که می‌توان پیشنهاد شیخ الازهر را در دستور کار قرار داد و از تداوم اهانت و اقدامات تحریک آمیز جلوگیری کرد.

دبیرکل حزب‌الله به راهپیمایی میلیونی مردم یمن در شهر صنعاء اشاره کرد و گفت که آن‌ها به رغم جنگ چندساله علیه کشورشان، محاصره و گرسنگی‌ای که بر یمن تحمیل شده، برای مولد نبوی شریف به خیابان‌ها می‌آیند و از او در برابر اهانت حمایت و دفاع می‌کنند.

وی افزود که یمنی‌ها هیچ یک از این موارد را برای عدم حمایت از پیامبرشان بهانه نمی‌کنند و از آرمان فلسطین دفاع می‌کنند و موضع آن‌ها در حمایت از این آرمان، حجت را بر همه کسانی که در این قضیه سکوت اختیار کرده‌اند، اتمام می‌کند.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: آیا این حضور مردم یمن در حمایت از پیامبرشان معنادار نیست؟ این مردم غریب که همچنان از آرمان و ملت فلسطین حمایت می‌کنند در حالی که خودشان در جنگ و محاصره هستند.

سید حسن نصرالله گفت: باید جریان بزرگی در جهان عرب برای پایان دادن به جنگ ظالمانه علیه یمن تشکیل شود و این کمترین چیزی است که می‌توان انجام داد.

وی با بیان اینکه 11 روز دیگر و در روز شهید حزب الله سخنرانی خواهد کرد، افزود: تداوم دولت پیشبرد امور در لبنان ممکن نیست و قرائن حاکی از فضای مناسب و مقبول برای تشکیل دولت است. همه با هم همکاری خواهیم کرد و تشکیل دولت را تسهیل می کنیم. الان وقت مناقشات داخلی در لبنان نیست.

دبیرکل حزب الله درباره شیوع کرونا هم گفت: مجدداً تکرار می کنم که تساهل در زمینه مقابله با کرونا امری غیراخلاقی، غیرانسانی و غیر شرعی است. مواجهه با این ویروس برعهده همه از جمله دولت و مردم است و تنها مسئولیت وزارت بهداشت نیست.

........................
پایان پیام/ 268

نظر شما