شناسهٔ خبر: 43647679 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نادی القطر بعد از تست پزشکی با کریمی قرارداد می بندد؛ انتقال علی کریمی به باشگاه قطری بزودی رسمی می شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- علی کریمی که پس از اتمام قراردادش با استقلال تصمیم گرفت با این باشگاه تمدید قرارداد نکند و به پیشنهاد قطری‌اش پاسخ مثبت بدهد، به دوحه سفر خواهد کرد.
به گزارش آریا، درحالی که زمزمه هایی از تمدید قرارداد علی کریمی با استقلال به گوش می رسید، ناگهان هافبک فصل گذشته استقلال مسیر فوتبالی خود را تغییر داد. از دو روز پیش رسانه های عربی خبر از انتقال علی کریمی به القطر دادند که این موضوع با واکنش های مختلفی هم همراه بود. حالا نواف الاسیوی، خبرنگار عربستانی طی توییتی مدعی شده که انتقال علی کریمی به این باشگاه قطری رسمی شده است.
در حالی که رسانه های نزدیک به باشگاه القطر، اعلام کرده بودند علی کریمی ساعت 11 امشب وارد دوحه می شود، کریمی با پرواز 23:30 امشب روانه قطر خواهد شد. هافبک خلاق استقلال که هواداران این تیم تمایل داشتند هر طور شده در استقلال بماند، بعد از آن که روند مذاکراتش با مدیران استقلال طولانی شد، با پیشنهاد نادی القطر تصمیم به خروج از لیگ برتر ایران و بازی در لیگ ستارگان قطر گرفت.
علی کریمی امشب بی سرو صدا حوالی ساعت 21:00 به فرودگاه امام (ره) رفت تا با پرواز ساعت 23:30 تهران به دوحه عازم قطر شود. کریمی در سی آی پی فرودگاهعلاوه بر رویارویی با خبرنگارانی که برای تهیه گزارش از سفر او به فرودگاه رفته بودند، با طرفداران استقلال مواجه شد و آنها ضمن گرفتن عکس یادگاری با کریمی، آرزو کردند این بازیکن هر چه زودتر از لیگ ستارگان قطر به استقلال برگردد اما کریمی تنها با لبخند به آنها واکنش نشان داد.
گفته می شود تمام توافق ها میان علی کریمی و مدیران نادی القطر انجام شده و کریمی بلافاصله پس از ورود به دوحه، با منفی شدن نتیجه تست کرونا، از قرنطینه موقت خارج و با حضور در تست پزشکی باشگاه القطر، به عضویت این تیم در می آید. نادی القطر قصد جذب بشار رسن را داشت اما پس از آن که بشار موفق به جدایی از پرسپولیس نشد، همان هایی که رسن را به این باشگاه قطری وصل کرده بودند، این بار علی کریمی را به نادی القطر پیشنهاد کردند که آنها هم بلافاصله به کریمی پیشنهاد همکاری دادند.
تفاوت رقم دریافتی کریمی با رقمی که او به استقلال پیشنهاد کرده بود، به حدی زیاد است که انگار امکان ادامه مذاکره وجود نداشت. هرچند برخی نزدیکان باشگاه استقلال اعتقاد دارند اگر باشگاه زودتر با شرایط پیشنهادی کریمی موافقت می کرد و چانه زنی بر سر مبلغ را ادامه نمی داد، کریمی قبل از جدی شدن پیشنهاد نادی القطر با استقلال قرارداد تمدید می کرد و در حال حاضر بازیکن استقلال بود نه مسافر دوحه!
شاید بتوان گفت در حال حاضر بهترین واکنش برای جدایی علی کریمی در استقلال همان واکنشی است که محمود فکری در نساجی و بعد از کوچ دسته جمعی ستارگانش در فصل کنونی و پیش از پیوستنش به استقلال و یا مصدومیت آن ها در فصل قبل داشت. البته همیشه بخشی از واکنش سرمربیان به این موقعیت پذیرش آن از سراجبار است اما مهم این است که گزینه قبلی از ذهن بیرون بیاید و تبدیل به بهانه‌ای برای مشکلات آینده نشود. اما اینکه جانشین علی کریمی کدام بازیکن باشد کاملا بستگی به محمود فکری و سیستم مدنظرش دارد. حال اگر فرض را بر استفاده از سیستم 2-5-3 برای استقلال بگیریم می شود جانشین یا جانشین های کریمی را در اشکال مختلف این سیستم بررسی کرد.
در صورتی که محمود فکری بخواهد از بین سه هافبک مرکزی، از یک هافبک دفاعی و دو هافبک هجومی در مقابل آن استفاده کند، در این صورت استقلال در پست هافبک دفاعی کاملا دستش باز است. ریگی، مهدی پور و باقری می توانند در سطح مناسبی از عهده این نقش برآیند. در خصوص دو هافبک هجومی هم باید گفت صرفا اسماعیلی و شجاعیان ویژگی های ذاتی این پست را در خود دارند. از جمله این ویژگی ها تکنیک، قدرت ارائه پاس های با کیفیت در فضاهای خالی نزدیک محوطه جریمه و ...که در این بین سلامت فیزیکی این دو برای استقلال بسیار کلیدی خواهد بود.

نظر شما