شناسهٔ خبر: 43647400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

ابتلای نیمی از جمعیت روستایی در دامغان به کرونا/ اهالی کرونا را خرافات می‌دانند / خود درمانی بیماران کرونایی بحران تازه

رئیس شورای معلمان دامغان گفت: اکثر اهالی روستای معلمان طی هفته اخیر مبتلا به علائم کرونا شدند اما هیچکس تست کرونا نمی‌دهد و خانه بهداشت روستا فاقد امکانات اولیه پزشکی است.

صاحب‌خبر -

 محمد آقایی رئیس شورای اسلامی معلمان دامغان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در سمنان، از ابتلای بیش از 50 درصدی اهالی روستا طی هفته اخیر به علائم کرونا خبر داد و بیان کرد: هیچ کدام از ساکنین این روستا تست کرونا نداده اند.

وی با بیان اینکه اهالی روستا ویروس کرونا را باور ندارند و آن را نوعی خرافات می پندارند، اظهار داشت: حدود نیمی از افراد که طی همین هفته دارای علائم مشکوک به کرونا شدند در حال خوددرمانی با طب سنتی و استعمال مواد مخدر هستند.

آقایی تصریح کرد: با مصوبه ستاد ملی و شهرستانی کرونا آرامستان های شهرها بسته شد اما هیچ محدودیت و نظارتی بر آرامستان های روستاها انجام نمی شود.

رئیس شورای اسلامی معلمان یادآور شد: خانه بهداشت روستا که علاوه بر معلمان به چندین روستا خدمات می‌دهد فاقد ابتدایی ترین امکانات پزشکی است.

وی خاطر نشان ساخت: روستای معلمان حدود 110 کیلومتر با شهرستان دامغان فاصله دارد که دارای حدود 300 نفر جمعیت است و طی روزهای اخیر به واسطه تعطیلات و مراسم تشییع جنازه، موارد مشکوک به کرونا افزایش داشته است.

آقایی خواستار افزایش توجه اهالی روستا به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد و گفت: میزان استفاده از ماسک توسط اهالی این روستا و روستاهای مجاور تقریبا 10 درصد است.

نظر شما