شناسهٔ خبر: 43647343 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

عباس حاجی نجاری

اهداف پیدا و پنهان در دور جدید اسلام‌ستیزی

روزنامه جوان

نقش مکرون و نشریه هتاک فرانسوی شارلی ابدو در دور جدید اسلام‌ستیزی غرب وتلاش برای ایجاد تقابل میان اسلام ومسیحیت که متأسفانه در حمله اخیر عوامل افراطی به کلیسایی در فرانسه شکل میدانی به خود گرفت، آن‌قدر آشکار و رسوا است که نهاد‌های بین‌المللی را نیز وادار به واکنش کرده و اقدام برنامه‌ریزی‌شده نشریه شارلی ابدو وحمایت مکرون از آن تحت عنوان دفاع از دموکراسی و آزادی بیان را عامل آن می‌دانند.

صاحب‌خبر -
نقش مکرون و نشریه هتاک فرانسوی شارلی ابدو در دور جدید اسلام‌ستیزی غرب وتلاش برای ایجاد تقابل میان اسلام ومسیحیت که متأسفانه در حمله اخیر عوامل افراطی به کلیسایی در فرانسه شکل میدانی به خود گرفت، آن‌قدر آشکار و رسوا است که نهاد‌های بین‌المللی را نیز وادار به واکنش کرده و اقدام برنامه‌ریزی‌شده نشریه شارلی ابدو وحمایت مکرون از آن تحت عنوان دفاع از دموکراسی و آزادی بیان را عامل آن می‌دانند.

بر اساس گزارش دویچه وله در شامگاه پنج شنبه یک مقام سازمان ملل از اینکه چاپ کاریکاتور‌های پیامبر اسلام بتواند زمینه کشمکشی گسترده قرار گیرد، نگرانی عمیقی ابراز کرده است. میگوئل آنخل موراتینوس، سرپرست هیئت سازمان ملل برای «پیکار با افراطی‌گری» از پیروان ادیان و گرایش‌های سیاسی خواسته است که به عقاید هم احترام بگذارند.

پیشگامی مکرون در دور جدید اسلام‌ستیزی غرب که متأسفانه با حمایت برخی از دولتمردان غربی همراه شده است بی ارتباط با روند تحولات منطقه و نیاز گردانندگان نظام سلطه برای انحراف افکار عمومی مردم منطقه و جهان اسلام از توطئه پنهان آن‌ها برای پیشبرد اهداف استعماری شان نیست، اما پیامد‌های آن به طور قطع مکرون و عامل این دوره از اسلام ستیزی را پشیمان خواهد کرد

در طول تاریخ ۱۴۰۰ ساله پس از ظهور اسلام، جهان شاهد چندین مرحله از اسلام ستیزی سردمداران غربی بود که شاید جنگ‌های صلیبی را بتوان مهم‌ترین فراز آن دانست. در زمینه چرایی آن نیز دلایل متعددی را می‌توان برشمرد که عمده‌ترین آن‌ها تصویرسازی از اسلام به عنوان تهدید اصلی فرهنگ و تمدن غرب است. نگرانی سردمداران غربی از گسترش اسلام در میان ملل اروپایی به دلیل تعارضی که اندیشه لیبرال دموکراسی با فطرت الهی انسان داشته و طبعاً هنجار‌های مهندسی شده نظام سرمایه‌داری غرب برای تحمیق انسان‌ها در غرب نظیر همجنس‌بازی، آزادی قمار، صرف مشروبات الکلی، قانونی شدن فحشا و... را بر نمی‌تابد، اصلی‌ترین دلیل برای اسلام ستیزی مدعیان لیبرال دموکراسی می‌توان برشمرد، اگرچه علاوه بر آن دلایل دیگری نظیر تلاش برای گسترش سلطه بر کشور‌های اسلامی وغارت سرمایه‌های آن‌ها و جلوگیری از قدرت‌گیری کشور‌های اسلامی و... را می‌توان به آن اضافه کرد و تردیدی نمی‌توان داشت که در این میان صهیونیسم جهانی نقش اصلی را در بازی دادن سردمداران غربی ایفا کرده و در تمامی آن فراز‌ها در طول تاریخ نقش آن‌ها دیده می‌شود.

در ماجرای اخیر نیز رسانه‌های نظام سلطه نظیر بی‌بی‌سی در گزارش‌های متعددی که در این زمینه منتشر کرده‌اند، تلاش کرده‌اند که این غائله جدید را به واکنش جوان چچنی به اقدام هتاکانه معلم فرانسوی ویا حمله آن دیگری به کلیسایی در فرانسه معطوف کرده، و اقدام نشریه هتاک شارلی ابدو را در بازنشر کاریکاتور‌های چند سال پیش علیه پیامبر اسلام (ص) واهداف طراحی شده در ورای آن برای تقابل اسلام ومسیحیت نادیده بگیرند.

ابعاد پنهان این توطئه را در سؤالی که رهبر معظم انقلاب از جوانان فرانسه می‌پرسند، می‌توان دید. معظم له در توئیتر خود از جوانان فرانسه می‌خواهند که از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟ سؤال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟

رهبرمعظم انقلاب در برابر هدف قراردادن هویت مسلمین جهان یعنی پیامبرعظیم‌الشأن دقیقاً با حمله به هویت جعلی و خودساخته غربی‌ها یعنی هولوکاست، بر نقطه کانونی این توطئه انگشت گذاشته‌اند؛ آنچنان که به جوانان فرانسوی انذار دادند که چرا حتی طرح سؤال و نوشتن و تردید درباره مسئله هولوکاست منجر به زندان و فشار خواهد شد؟ حال آن‌ها هستند که باید پاسخ بدهند چرا هتاکی و توهین به پیامبر خدا آزاد است، اما طرح سؤال پیرامون یک مسئله جعلی تاریخی ممنوع و سرانجام‌اش زندان است.

طرح مسئله فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی به عنوان محور وحدت مسلمین جهان آن هم زمانی که بعضی از سران خائن کشور‌های عربی به دنبال سازش با رژیم صهیونیستی هستند اقدامی بسیار هوشمندانه بود. ایشان در پیام خود نه از منظر شیعی یا از منظر مسائل و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران، بلکه از زاویه مسائلی که موجب وحدت مسلمین جهان می‌شود ورود کردند.

رئیس جمهور فرانسه در این دور جدید اسلام ستیزی اگر چه به زعم خود درپی جلوگیری از گسترش بیشتر اسلام در غرب و مدیریت مسلمانان به ویژه در فرانسه که بزرگ‌ترین جمعیت مسلمانان در اروپای غربی را درخود دارد، آن‌هم مبتنی بر ارزش‌های سکولاریسم، می‌باشد و درصدد است که محدودیت‌های مضاعفی را علیه مسلمانان در این کشور اعمال کند که ازجمله آن‌ها تعطیلی برخی از مراکز اسلامی، محدودیت آموزش‌های خانگی، رصد سخت‌گیرانه سازمان‌های ورزشی و انجمن‌ها، ممنوعیت اعزام مبلغان دینی از سایر کشور‌ها به فرانسه، و کنترل تأمین مالی مساجد در این کشور است، اما تردیدی نیست که منشأ این مرحله از اسلام‌ستیزی نیز، صهیونیسم جهانی است.

بر این اساس مقابله با عملکرد مکرون نباید مسلمانان را از مقابله با دشمنان اصلی یعنی صهیونیسم جهانی و امریکا منحرف کند. صهیونیست‌ها با دو هدف ایجاد درگیری میان اسلام و مسیحیت و کاهش حساسیت جهان اسلام نسبت به روند سازش کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی که در ماه‌های اخیر به مسئله اصلی جهان اسلام تبدیل شده است، اکنون بر آتش اسلام ستیزی در غرب دمیده وچه بسا حرکت‌های تند افراطی در مقابله با آن را هدایت ومدیریت می‌کنند.

در نقطه مقابل مسلمانان وآزادیخواهان جهان باید هوشیار باشند تا با واکنش هوشمندانه نسبت به این توطئه وافشای برخورد دوگانه غرب با موضوع دموکراسی وآزادی بیان ونیفتادن در دام طراحی شده صهیونیست‌ها در تقابل میان اسلام ومسیحیت، اعتراضات را به سمت نقطه کانونی این توطئه، یعنی صهیونیست‌ها واستکبار جهانی جهت داده و مانع شوند تا آنان بتوانند با انحراف افکار عمومی از خیانت‌های برخی سران عرب به فلسطین، مسئله مقابله با رژیم صهیونیستی را از اولویت کشور‌های اسلامی خارج سازند.

نظر شما