شناسهٔ خبر: 43647252 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران:

سپاه بیش از ۱۰ دانشگاه و پژوهشگاه‌های متعدد دارد

حجت الاسلام حاجی صادقی با بیان این که به تخصص‌های مختلف نیازمندیم،گفت: سپاه بیش از ۱۰ دانشگاه و پژوهشگاه‌های متعدد دارد.

صاحب‌خبر -

سپاه بیش از ۱۰ دانشگاه و پژوهشگاه‌های متعدد دارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی،نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران در نشست شورای مدیران پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم  با اشاره به این که هم افزایی از مطالبات مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: این هم افزایی در عرصه‌های مختلفی معنا پیدا می‌کند که یکی از آن‌ها این است که حوزه‌های علمیه اندیشه پرور و اندیشه ساز بتوانند بر روی تشکیلات خود، هدایت فکری و نظری داشته باشند.

او با بیان این که حاکمیت اندیشه بر عمل را باور داریم، گفت: سپاه بیش از ۱۰ دانشگاه و پژوهشگاه‌های متعدد دارد و به کسانی که اسلام را به معنای جامع آن شناخته اند، نیازمند هستیم.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در مجموع، به تخصص‌های مختلفی نیاز داریم؛ مطالبه رهبر معظم انقلاب از دانشگاه بقیة الله (عج) که امر بهداشت و درمان را در کشور در مجموعه سپاه بر عهده دارد، این است که این دانشگاه به عنوان الگو به وزارت بهداشت معرفی شود.

او افزود: در گذشته متناسب با نیاز در بعد کلامی و فقهی، رساله علمیه نگاشته شده است، اما به رساله علمیه حکومت داری و مبانی فکری حکومت داری نیاز داریم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان این که اسلام تمام عرصه‌های زندگی را پوشش داده است،گفت: حوزه‌های علمیه به ما  یاد داده اند که اسلام یک مجموعه جامعِ و کامل از معارف و تعالیمی است که تمام عرصه‌های زندگی را پوشش داده است و هیچ بخشی از زندگی نیست که اسلام به آن نپرداخته باشد.

او در پایان، مردم را سبب اقتدار و ماندگاری نظام اسلامی دانست و عنوان کرد: امت متصل به ولایت شکست ندارد؛ چیزی که به نظام اسلامی اقتدار، ماندگاری و فعلیت می‌دهد، مردم هستند و معتقدیم که نظام اسلامی، صددرصد ولایی و مردمی است.

منبع:بسیج

انتهای پیام/ش

نظر شما