شناسهٔ خبر: 43647222 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه همدان در خطبه مکتوب این هفته:

توهین به اسلام و ادیان الهی گویای فطرت علیل توهین کنندگان است

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان توهین به اسلام را نشانه دشمنی جریان کفر با جوامع اسلامی دانست و گفت: احیاء فطرت و نجات بشر از جهالت، ضلالت و سوق دادن جامعه به سمت نورانیت، جز ماموریت‌های الهی نبی معظم اسلام بوده است و توهین به اسلام و ادیان الهی گویای قلب مریض و فطرت علیل توهین کنندگان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در خطبه مکتوب جمعه این هفته همدان، با تبریک به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت، اظهار داشت: هفته وحدت فرصتی مغتنم است تا در راستای انسجام بخشی در جوامع اسلامی کنیم و در آن به دنبال تقویت مشترکات موجود باشیم.

وی با تاکید بر لزوم هوشیاری مسلمانان سراسر عالم در برابر نقشه های دشمنان، مطرح کرد: دنیای استکبار با برجسته نمودن برخی تفاوت‌ها و تفسیرهای درون دینی، به دنبال ایجاد اختلاف و دست‌یابی به مطامع شیطانی خود است.

امام جمعه همدان توهین به اسلام را نشانه دشمنی جریان کفر با جوامع اسلامی دانست و گفت: احیاء فطرت و نجات بشر از جهالت، ضلالت و سوق دادن جامعه به سمت نورانیت، جز ماموریت‌های الهی نبی معظم اسلام بوده است و توهین به اسلام و ادیان الهی گویای قلب مریض و فطرت علیل توهین کنندگان است.

وی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان فرانسوی، خاطر نشان کرد: نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان فرانسه، دعوت آنان به مطالعه فطرت و درک درست تناقض رفتاری مستکبرین است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: در قاموس کفر صحبت علیه اسرائیل و هولوکاست جرم است، اما توهین به ادیان الهی آزادی بیان تلقی می‌شود، و این تناقض بر تمام مواضع مستکبرین سایه افکنده است

وی ضمن گرامی داشت ۱۳ آبان، روز مبارزه با مستکبرین، به دیگر مناسبت این هفته اشاره کرد و گفت: باید در این روز یاد کنیم از مرحوم آیت الله موسوی همدانی و از خداوند متعال علو درجات ایشان را خواستاریم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی  در پایان یادآور شد: از همه عزیزانی که در رحلت حضرت آیت الله فاضلیان(ره) ابراز همدردی کردند، خصوصا رهبر معظم انقلاب و مراجع بزرگوار بخصوص آیت‌الله العظمی نوری همدانی تشکر می‌کنیم.

نظر شما