شناسهٔ خبر: 43647068 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن:

کاردان امور بیماری‌های مرکز بهداشت بردسکن به شهدای سلامت پیوست

جواد افتخاري

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن گفت: یکی از کارمندان شبکه بهداشت شهرستان بردسکن براثر ابتلا به ویروس کرونا به خیل شهدای سلامت پیوست.

صاحب‌خبر -

مهدی عاقل‌تر در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه علی حاجی‎پور کاردان امور بیماری‌های مرکز بهداشت روستای شفیع‌آباد بود، افزود: حاجی‌پور با ۴۳ سال سن و دو فرزند با سابقه ۲۰ سال خدمت به عنوان کارشناس ‌کاردانی پیشگیری از بیماری‌ها در مراکز مختلف بهداشتی بردسکن فعالیت داشت.

وی عنوان کرد: حاجی‎پور که از دو هفته قبل دچار علائم بیماری کرونا شده بود پس از بستری شدن ظهر روز گذشته فوت نمود و به عنوان اولین شهید سلامت این شهرستان به شهدای سلامت پیوست.

شرایط بردسکن فوق حاد است

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن ادامه داد: از حدود ۱۰ روز قبل پس از اعلام وضعیت قرمز در کاشمر شرایط بردسکن هم قرمز و فوق حاد اعلام شد.

وی تصریح کرد: متأسفانه تعداد بستری‌های بردسکن روز به روز در حال افزایش است و روند کاهشی نداریم، همچنین تا کنون درصد بسیار بالایی از پزشکان، پرستاران، نیروهای خدمات و بهورزان، کاردان و کارشناسان و... به ویروس کرونا مبتلا شدند.

عاقل‌تر گفت: اگر چه در حال حاضر هیچ کدام از پرسنل بهداشت و درمان بستری نیستند، اما تعداد بسیاری از آن‌ها درگیر این بیماری شدند و در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

وی اظهار کرد: از مجموع ۱۱۰ تختی که تا کنون برای بیماران کرونایی اختصاص یافت ۲۰ تخت بخش اول و ۱۰ تخت بخش دوم تکمیل شده و بخش سوم با ۲۰ تخت دیگر اختصاص یافت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن بیان کرد: در حال حاضر ۴۳ بیمار بستری هستند که تست حدود ۲۰ نفر آن‌ها مثبت و باقی مشکوک به کرونا هستند.

۹۰ درصد بستری‌ها بالای ۵۰ سال هستند

وی با بیان اینکه نگران آینده هستیم به طوری که اگر تعداد بیماران افزایش یابد باید دیگر بخش‌ها از جمله بخش جراحی را هم تخلیه کنیم، ادامه داد: باوجود اینکه ۹۰ درصد بستری‌ها بالای ۵۰ سال هستند اما جوانان به وفور به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند.

عاقل‌تر همچنین اظهار کرد: بیشتر کسانی که تا کنون در بردسکن به این بیماری مبتلا شدند به دلیل حضور در مراسم‌ تجمعی، عروسی، عزا و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

وی گفت: اگر چه برگزاری مراسم عزا و عروسی در بردسکن ممنوع اعلام شده اما همچنان گزارش‌هایی از برگزاری مراسم‌ عروسی به دست ما می‌رسد.

ابتلاء تمام کارمندان پست بانک به کرونا

وی در ادامه با بیان اینکه چون هفته گذشته عمده کارمندان پست بانک شهرستان بردسکن به کرونا مبتلا شدند این بانک به طور کامل تعطیل شد، گفت: هر چند قبلاً هم شاهد برگزاری تجمعاتی بودیم اما چون در فضای باز برگزار می‌شده آمار مبتلایان کمتر بوده اما اکنون به دلیل سرد شدن هوا و برگزاری تجمعات در فضای بسته آمار مبتلایان به کرونا افزایش چشم‌گیری داشته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن وجود تهویه مناسب در فضای بسته را بعضاً از ماسک هم مهم‌تر دانست و افزود: باوجود اینکه همچنان از نبود متخصص عفونی رنج می‌بریم اما سه متخصص داخلی در شهرستان داریم که با تمام توان کار می‌کنند.

وی اظهار کرد: به رغم اینکه مراکزی برای قرنطینه بیماران در شهرستان پیش‌بینی شده اما استقبال نمی‌شود، البته در حال حاضر از افراد خاصی فقط تست کرونا گرفته می‌شود که مادران باردار، افراد مسن، آن‌هایی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و بیماران بستری‌ از آن جمله هستند.

نتیجه آزمایش ۹۰ درصد کسانی که تست پی سی آر می‌دهند، مثبت است

عاقل‌تر با اشاره به اینکه از ابتداء شیوع بیماری تا کنون از ۱۶۵۰ نفر تست گرفته شده است، مطرح کرد: روزانه به طور متوسط از۳۰ نفر آزمایشPCR (پی سی آر) گرفته می‌شود که نتیجه آزمایش ۸۰ تا ۹۰ درصد آن‌ها مثبت است.

وی مطرح کرد: هر چند اکنون بیشتر تعداد بستری‌ها را خانم‌ها تشکیل می‌دهند ولی از نظر ابتلا با آقایان برابر هستند، چون مجالس عروسی که در فضای بسته برگزار می‌شوند عامل اصلی انتقال بیماری هستند، می‌طلبد از حضور در این مراسم به جد پرهیز کرده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن از شهروندان خواست، ضمن اینکه جز در موارد ضروری نباید از خانه بیرون بیایند از شرکت در مراسم عروسی و عزا به جد پرهیز کرده و برای جلوگیری از شیوع بیشتر و ابتلا به ویروس کرونا حتماً از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام

نظر شما