شناسهٔ خبر: 43646984 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

مکانیسم حفظ ارتباطات در شرایط بحرانی طراحی می‌شود

توافق نظامی چین و آمریکا

اقتصاد نیوز

مقامات ارتش چین و آمریکا به مدت دو روز در نشستی مشترک به بحث درباره حفظ ارتباطات در صورت وقوع شرایط بحرانی پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، مقامات ارتش آمریکا و چین با برگزاری نشستی مشترک، درخصوص ایجاد مکانیسمی برای حفظ ارتباطات در شرایط بحرانی، به توافق رسیدند.

پنتاگون روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد نمایندگان وزارت دفاع و ستاد مشترک فرماندهی اقیانوس هند و آرام، به‌صورت مجازی در نشستی با مقامات ارتش چین در خصوص تشکیل کارگروه ارتباطات در شرایط بحرانی شرکت کردند.

در این بیانیه آمده است هدف تشکیل این نشست دو روزه «ایجاد درک مشترک» بین دو رقیب، بر اساس «اصول پیشگیری و مدیریت بحران و کاهش خطرات موجود برای نیروهای هر دو طرف» بود.

این بیانیه همچنین می‌افزاید: «دو طرف درخصوص اهمیت استقرار مکانیسم‌هایی برای ارتباطات پیوسته در خلال شرایط بحرانی به توافق رسیدند».

«وو کیان» سخنگوی ارتش چین در این باره گفت:‌ «چین مشتاق است به حراست از اصول عدم درگیری، عدم تقابل، احترام متقابل، همکاری برد-برد و تقویت روابط چین و آمریکا در مسیر هماهنگی، همکاری و ثبات ادامه دهد».

با اینکه چین بارها بر کاهش تنش با آمریکا و عدم مداخله واشنگتن در امور داخلی این کشور و اقدامات تحریک آمیز علیه پکن در دریای جنوبی چین تأکید کرده است، «مارک اسپر» وزیر دفاع و «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا طی روزهای اخیر در سفر به کشورهای آسیایی ادعاهای خود علیه چین را تکرار کرده‌اند.

پامپئو دیروز (پنجشنبه) در سفر به اندونزی گفت، در همکاری با این کشور به دنبال یافتن «راه‌های جدید» مقابله با چین خواهد بود. او روز دوشنبه پیش از سوار شدن به هواپیما به مقصد هند اولین مقصد خود، در این باره گفت هدف اصلی این دور سفرهای آسیایی به مقصد هند، سریلانکا، مالدیو و اندونزی «شامل بحث درخصوص تلاش ملت‌های آزاد برای برای مقابله با تهدیدات حزب کمونیست چین» خواهد بود.

نظر شما