شناسهٔ خبر: 43646875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مکان‌های تاریخی مانه وسملقان ظرفیت توسعه اقتصاد گردشگری را دارد

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: مکان‌های تاریخی مانه وسملقان قابلیت تبدیل به مکان‌های بوم‌گردی دارند که در درازمدت می‌توانند موجب رونق معیشتی مردم بومی و شهرستان شود.

صاحب‌خبر -

محمد وحیدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در مانه و سملقان اظهار کرد: مراکز تاریخی شهرستان مانه و سملقان مانند قلعه خان، با قدمت ۸ هزار سال و تپه ریوی که در دو کیلومتری مرکز شهرستان با قدمت ۳ هزار سال قرار دارند محل های مناسبی برای توسعه گردشگری این شهرستان است.

وی افزود: این محل‌ها به‌منظور آشنایی گردشگران با سبک زندگی مردمان شهرنشین این حوزه در قالب بوم‌گردی  می‌تواند بخوبی معرف تاریخ شهرستان مانه و سملقان باشد.

نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی اظهار کرد: در این مجموعه تاریخی سعی شده که چرخه زندگی مردمان شهرنشین سلجوقیان به نمایش درآید، به این معنا که در همین مجموعه از مصالح خشتی با ابعاد قابل‌توجهی استفاده‌شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مسیر شهرستان مانه و سملقان متصل کننده استان‌های شمالی و شرقی کشور بوده این مجموعه تاریخی می‌تواند باعث آشنایی گردشگران با سبک فرهنگ،آداب‌ورسوم زندگی گذشتگان، اشیاء و مردم‌شناسی مسافران و گردشگران شود.

وحیدی گردشگری را یک فرصت برای معرفی و توسعه امور اقتصادی دانست و گفت: مکان‌های تاریخی شهرستان قابلیت تبدیل به مکان‌های بوم‌گردی دارند و این مکان‌های تاریخی با جذب گردشگران و مدیریت صحیح در درازمدت می‌توانند ازنظر اقتصادی و اشتغال و رفع چالش‌های اقتصادی موجب رونق معیشتی مردم بومی و شهرستان  شود.

وی گفت: امید است این مکان‌های تاریخی با استفاده بهینه از فرصت‌های گردشگری شهرستان موجب تداوم آداب‌ورسوم فرهنگ قدیمی و با رویکرد حفظ تاریخی شهرستان که قدمتی دیرینه دارد، موجب معرفی شهرستان مانه و سملقان شود.

انتهای پیام/

نظر شما