شناسهٔ خبر: 43646439 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رئیس‌جمهور سابق فرانسه:

تروریست‌ها را نباید با مسلمانان اشتباه گرفت

فرانسوا اولاند در سخنانی با اشاره به حوادث روز پنجشنبه در این کشور گفت که نباید تروریست‌ها را با مسلمانان اشتباه گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور سابق فرانسه روز جمعه هشدار داد که نباید تروریست‌ها با مسلمانان اشتباه گرفته شوند.

وی که در واکنش به حادثه نیس صحبت می‌کرد، گفت: «این تروریست‌ها می‌خواهند اینجا میان مذاهب جنگ شود.»

اولاند اضافه کرد: «این تروریست‌ها را با مسلمانان اشتباه نگیرید. این اشتباهی است که ما را وارد درگیری می‌کند که خواستار آن نیستیم.»

صبح روز پنجشنبه به وقت محلی مردی مسلح به چاقو در نزدیکی کلیسای «نوتردام» شهر نیس به چندین نفر حمله کرد که در نتیجه آن دست‌کم سه نفر جان خود را از دست دادند و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

دو ساعت پس از این حمله، رسانه‌های محلی از شلیک نیرو‌های پلیس به یک فرد دیگر مسلح به چاقو که در شهر «آوینیون» واقع در جنوب شرقی فرانسه و کشته شدن وی خبر دادند.

اظهارات اسلام‌ستیزانه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پس از اقدام معلم تاریخ فرانسوی در انتشار کاریکاتور موهن از پیامبر اکرم (ص) و اصرار ماکرون در ارائه لایحه‌ای ضداسلامی سبب شده تا فرانسه روی خط تنش و ناامنی قرار بگیرد.

تاکنون در بسیاری از کشور‌های اسلامی پرچم فرانسه و عکس رئیس‌جمهور آن آتش زده شده یا در برابر سفارت این کشور، تجمعاتی برگزار شده است و مسلمانان خواستار عذرخواهی رسمی مقامات فرانسوی شده‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما