شناسهٔ خبر: 43645984 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کاهش 34 درصدی مراجعه به واحدهای دندانپزشکی تامین اجتماعی

مدیر درمان استان زنجان از کاهش 34 درصدی مراجعین نسبت به سال گذشته به دندانپزشکی خبرداد و گفت: در ایام شیوع کرونا مراجعان واحدهای دندانپزشکی کاهش 34 درصدی مواجه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان استان زنجان علی محمدی از تعهدات تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در ترمیم همه نوع دندان‌ها در مراکز ملکی بصورت کاملا رایگان برای بیمه شدگان این سازمان، خبر داد. 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان با اشاره به تعهدات زیر پوشش این سازمان افزود: ویزیت (معاینه و تشخیص، تجویز دارو، دستور رادیولوژی و آزمایش) ، رادیوگرافی تک دندان (گرافی پری اپیکال یا بابت وینگ) ، کشیدن دندانهای قدامی، خلفی و عقل، جرمگیری بالا و زیر لثه و آموزش بهداشت بروساژ هر فک و ترمیم دندان غیر از عصب کشی، در مراکز ملکی و مراکز خصوصی طرف قرارداد، با پوشش این بیمه انجام می‌شود. 

وی در خصوص علت عدم پوشش خدمات عصب کشی افزود : عصب کشی در بیمه‌های پایه در هیچ کجای دنیا پوشش داده نمی‌شود، چرا که دندانها در سطح یک و دو2 قابل ترمیم هستند ولی بعلت سهل انگاری و یا عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و عدم اقدام به موقع بیمه پرداز، این ترمیم به عصب میرسد و هزینه سهل انگاری بیمه پرداز بعهده سازمان بیمه‌گر پایه نیست.

محمدی تعداد ویزیت‌های انجام شده در نیمه نخست سال‌جاری را 19 هزار و 233 مورد اعلام کرد و افزود در 6 ماهه نخست سال 98 بیش از 29 هزار و 072 مورد خدمات ویزیت دندانپزشکی ارائه شده و این تعداد مراجعه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 34 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به تعداد موارد و خدمات انجام شده در نیمه نخست سال‌جاری گفت: بیش از 9هزار و 74 مورد کشیدن دندان، 4هزار و 943 مورد ترمیم، 988 مورد جرم گیری، هزار و 954 مورد نسج نرم و 311 مورد نیز نسخ سخت به بیمه شدگان و مراجعین حوزه دندانپزشکی این سازمان انجام شده است .

وی در خصوص تعداد یونیت‌های موجود دندانپزشکی در سطح استان نیز گفت: هم اکنون 10 یونیت دندان پزشکی در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان با تمام ظرفیت و با کیفیت بالا به بیمه شدگان و سایر مراجعین خدمت رسانی میکنند.

محمدی پیرامون توزیع عادلانه یونیت‌های دندانپزشکی در سطح استان هم گفت: ساخت بیمارستان امام حسین (ع) دارای دو یونیت، بیمارستان امید ابهر یک یونیت، درمانگاه‌های تخصصی حکیم هیدجی و روزبه در زنجان هر کدام دو یونیت و درمانگاه‌های شفای ابهر، شهدای خرمدره و سهروردی خدابنده هر کدام دارای یک یونیت دندانپزشکی هستند که خدمات کامل‌تر و جامع‌تری را به صورت کاملا رایگان به بیمه شدگان ارائه می‌دهند. 

 مدیر درمان استان زنجان با اشاره به افزایش خدمات دندانپزشکی افزود: سازمان تامین اجتماعی در تلاش است با افزایش تعداد و تنوع خدمات بیمه‌ای دندانپزشکی در آینده‌ خدمات این بخش را پربار‌تر ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه خدمات دندان پزشکی در سال جاری با شیوع ویروس کرونا محدود شده است، افزود: در این ایام که ویروس کرونا تمام فعالیت‌ها را تحت تاثیر خود قرار داده است، تنها موارد اورژانسی دندان پزشکی پذیرش می‌شوند.

محمدی افزود: تعهدات دندانپزشکی سازمان‌های بیمه‌گر پایه مانند سازمان تأمین‌اجتماعی توسط شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور تعیین و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/73002/ق

نظر شما