شناسهٔ خبر: 43645949 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وبینار مبانی و چالش‌های دینی و معنوی در مواجهه با بلایا و مصائب»؛

آیت الله مقتدایی: به دنبال تشکیل ستاد شناسایی و کمک به نیازمندان دوران کرونا باشیم

عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: امروز تمام دنیا درگیر ویروس کرونا است، به همین منظور افرادی را باید در نظر بگیریم که به سوی تحقیق در مورد آسیب‌دیدگان کرونا بروند و سپس ستاد دیگری تشکیل بدهیم تا به جمع‌آوری کمک‌ها بپردازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، آیت‌الله مقتدایی عضو مجلس خبرگان رهبری در وبینار «مبانی و چالش‌های دینی و معنوی در مواجهه با بلایا و مصائب» که در حاشیه سی‌وچهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اینکه خسارت‌های مالی و جانی زیادی از کرونا به جوامع مختلف وارد شده است، اظهار داشت: سنت الهی بر این اساس است که همه افراد امت‌ها آزمایش خواهند شد، این آزمایش‌ها می‌تواند جانی یا مالی باشد، در این آزمایش‌ها معلوم می‌شود که چه کسانی به دستورات خداوند عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: در این امتحان‌ها بین انبیاء و افراد عادی هیچ تفاوتی وجود ندارد. خداوند در قرآن می‌فرمایند «ما در امتحان الهی انسان‌ها را به خیر و شر آزمون می‌کنیم». این کرونا هم خسارت‌های مالی و جانی دارد و به نوعی آزمایش الهی است که باید سعی کرد از عهده این آزمون سربلند بیرون آمد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: کرونا هم یک آزمایش الهی است، ما در قبال این آزمایش تکلیف داریم، در این شرایط باید ببینیم که آیا ما به کسانی که بیکار شدند و درآمد خود را از دست داده‌اند، سر زده‌ایم؟ آیا به یاری همدیگر شتافته‌ایم؟ بسیاری از مستاجرین و مشاغل آزاد با مشکلاتی روبرو شدند، باید ببینیم در این شرایط چقدر به همیاری هم‌نوعان خود رفته‌ایم.

آیت‌الله مقتدایی در پایان تصریح کرد: پیشنهاد من به همه‌ی جوامع این است که دست به دست هم بدهیم و برای تحکیم وحدت تلاش کنیم و به دنبال یک وحدت بین‌المللی باشیم زیرا امروز تمام دنیا درگیر این ویروس است. به همین منظور افرادی را باید در نظر بگیریم که به تحقیق در مورد آسیب‌دیدگان کرونا بروند و سپس ستاد دیگری نیز تشکیل بدهیم تا به جمع‌آوری کمک‌ها بپردازند. این امر باید در سراسر دنیا اتفاق بیافتد.

نظر شما