شناسهٔ خبر: 43645204 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اصحاب قلم با شمیم مهربانی به یاری دانش آموزان شتافتند/ تحصیل دانش آموزان نیازمند با مهر و همدلی خیرین

دست های قلم به دست که تا دیروز برای اطلاع‌رسانی و آگاه سازی مردم در قبال کرونا لحظه‌ای نمی ایستاد حال در کنار این وظیفه خطیر، امید را با دستگیری و کمک به نیازمندان در دل اهالی می‌کارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ویروس منحوس کرونا از اواخر بهمن ماه سال گذشته مهمان ناخوانده کشورمان و به طبع استانمان شد و با آمدنش مشکلاتی را همراه خود کرد.

ورود این ویروس به حیات بشر در کنار مشکلات سلامتی منجر به مشکلات اقتصادی، اجتماعی و حتی آموزشی در جوامع شد.

 این تحولات تنها به خانه نشینی و کاهش درآمد اکتفا نکرد و تا جایی پیش رفت که برای آموزش کودکان هم تاثیر گذاشت. این بار فضای مجازی بود که محلی شد برای آموزش دانش آموزان ولی این مساله هم مشکلاتی از دسترسی به اینترنت، فضای مناسب آموزشی و تامین گوشی هوشمند به همراه داشت.

طبق آمارها در سطح استان اردبیل ۴۰ هزار دانش آموز شناسایی شدند که دسترسی به گوشی و تبلت برای استفاده از شبکه شاد ندارند. نزدیک ۳۰ هزار دانش آموز در مناطق روستایی مجبور به حضور در کلاس هستند ولی از این تعداد ۱۰ هزار دانش آموز به‌خاطر نبود برخی زیرساخت‌ها و تعطیلی مدارس با مشکلاتی مواجه هستند.

 

این بار اصحاب رسانه مهربانی را مشق کردند

مرکز نیکوکاری شمیم مهربانی با کمک‌ و همدلی فعالان رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی تشکیل و جهت کمک به همنوعان در استان اردبیل تاسیس شده است.

این مرکز با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای استان به‌خصوص در شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی در جهت اقدامات نیکوکارانه و به‌خصوص توجه به پیام رهبری در خصوص کمک‌های مومنانه تشکیل و با تلاش اصحاب رسانه و لطف خداوند متعال توانست در زمان اندکی با استقبال مردم عزیز استان فعالیت‌های خود را قوت بخشد.

جهت آگاهی از فعالیت این مرکز نیکوکاری گفت‌وگویی با عباس صلواتی زاده، مسؤول مرکز نیکوکاری شمیم مهربانی ترتیب دادیم.

وی در ابتدا با اشاره به آغاز فعالیت مرکز نیکوکاری شمیم مهربانی در اردبیل اظهار کرد: این مرکز ماموریت خداپسندانه خود را با کمک فعالان رسانه و حوزه خبر، در روز عاشورای حسینی برای تامین جهیزیه زوجین نیازمند آغاز و به لطف خداوند و همراهی مردم خیر و هم‌افزایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل هزینه جهیزیه یک زوج نیازمند تامین و پس از تهیه در اختیار این زوج قرار داد.

 

تهیه ۸ گوشی همراه هوشمند برای دانش آموزان نیازمند

صلواتی زاده در ادامه با اشاره به پویش «مهربانی به توان تو» و حل مشکلات دانش آموزان نیازمند نیز بیان کرد: در اقدام بعدی و با توجه به مشکل روز جامعه و نیاز دانش آموزان به گوشی موبایل هوشمند و تبلت، با همکاری مرکز نیکوکاری افق دانش تصمیم گرفتیم راه را برای تحصیل دانش آموزان نیازمند با تهیه گوشی موبایل و تبلت  مرتفع‌تر کنیم.

وی اضافه کرد: مرکز‌ نیکوکاری افق دانش سبلان در حوزه عدالت آموزشی فعالیت دارد و این بهترین بهانه برای همکاری با این مرکز شد تا در کنار هم در راستای عدالت آموزشی قدمی هر چند کوچک برداریم.

مسؤول مرکز نیکوکاری شمیم مهربانی با اشاره به اینکه طرح پویش «مهربانی به توان تو» را در چند مرحله انجام خواهیم داد، افزود: در فاز اول  پویش مهربانی به توان تو با همکاری بیش از ۴۰ کانال خبری و بالای ۱۰۰ فعال شبکه‌های اجتماعی و هم‌افزایی کمیته امداد امام‌خمینی (ره ) توانستیم در مجموع ۸ گوشی تلفن همراه هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه کنیم و در اختیار آن‌ها قرار دهیم‌.

صلواتی زاده بیان کرد: فاز دوم طرح نیز به زودی آغاز و با کمک خیرین و افراد نوع‌دوست گوشی موبایل و تبلت برای تعدادی دیگر از دانش آموزان نیازمند تهیه و توزیع می‌شود.

 

وی در پایان با اشاره به وجود بیش از پنج‌هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: قطعا وجود این تعداد دانش آموزا تحت پوشش، فعالیت‌های بیشتری جهت حمایت نیاز دارد.

صلواتی زاده بیان کرد: در برنامه آتی ادامه پویش «مهربانی به توان تو» با بهره گیری از ظرفیت اصحاب رسانه، خیرین و‌ مردم تلاش می‌کنیم گام‌های بزرگتری در راستای توسعه عدالت آموزشی و حمایت از دانش آموزان عزیز به خصوص دانش‌آموزان نخبه درسی و فرهنگی برداریم.

انتهای پیام/3463/

نظر شما