شناسهٔ خبر: 43644651 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

رسمی؛ تبرئه ناصر الخلیفی از اتهام فساد و رشوه

مدیر قطری پی اس جی امروز از اتهامات سنگینی که به وی وارد شده بود تبرئه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در سالهای اخیر و با ورود مالکان متمول آسیایی به دنیای فوتبال، تا به حال بارها اتهامات زیادی علیه آنها مطرح شده و البته در نهایت جرمی تا به امروز ثابت نشده است.

 

 

 

 

ماه گذشته نشریه دیلی میل امروز در گزارشی مدعی شد ناصر الخلیفی مالک باشگاه پاری سن ژرمن و گروه شبکه های بین اسپورت برای کسب حق پخش تلویزیونی دو جام جهانی رشوه داده و اگر این جرم به اثبات برسد، مجازات سنگینی در انتظار او خواهد بود.

الخیفی متهم شده بود که برای تصاحب حق پخش تلویزیونی برای مسابقات جام جهانی در سال های 2026 و 2030، به ژروم والکه دبیرکل سابق فیفا پیشنهاد داده است که در ویلای او در ساردینیای ایتالیا ساکن شود. در واقع اینگونه والکه دیگر مجبور به پرداخت 1.66 میلیون پوند برای اسکان در این ویلا نبوده و در ازای این لطف، حق پخش تلویزیونی دو جام جهانی به کمپانی بین اسپورت واگذار شده است.

 

 

 

 

او اما امروز از اتهامات فساد و پرداخت رشوه برای گرفتن حق پخش تلویزیونی در جام های جهانی 2026 و 2030 تبرئه شد.

دادگاه فدرال بلینزونا حکم تبرئه این مسئول قطری را صادر کرد ولی جروم والکه دبیرکل سابق فیفا که پیش از این به 12 روز حبس تعلیقی محکوم شده بود، تبرئه نشد.

الخلیفی بعد از صدور حکم تبرئه اش گفت:« بعد از 4 سال اتهامات بی اساس و وهمی در نهایت بی گناهی ام ثابت شد و عدالت برقرار شد. حکم امروز پیروزی بزرگی است. این حکم نشان می دهد من همیشه در چارچوب قانون قدم برداشتم.»

نظر شما