شناسهٔ خبر: 43644460 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

به بهانه مبارزه با ترویسم؛

آلمان حضور نیروهای خود در عراق را تمدید کرد

پارلمان آلمان حضور نیروهای این کشور در عراق را به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش در قالب ائتلاف بین المللی تحت سرکردگی آمریکا تمدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، پارلمان آلمان روز جمعه در بیانیه ای در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت: "آلمان به عملیات خود برای مبارزه با تروریسم و تروریست ها با نیروهای ائتلاف بین الملی (ناتو) در عراق ادامه می دهد".

پارلمان آلمان قانون تمدید حضور حداکثر ۵۰۰ نظامی این کشور در قالب ائتلاف بین المللی در عراق را برای مدت ۱۵ ماه تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲ میلادی با ۴۳۱ رای مثبت، ۲۰۹ رای منفی و شش رای ممتنع تصویب کرد.

دولت آلمان به تازگی تصمیم گرفت که تعداد نیروهای خود در عراق را به ۵۰۰ نفر کاهش دهد.

این درحالی است که دبیرکل «سازمان پیمان آتلانیک شمالی» (ناتو) شش روز پیش از تقویت و گسترش ماموریت این سازمان در آینده در عراق خبر داد.

«ینس استولتنبرگ» گفته بود که نمی‌توانم اکنون بگویم که تعداد (نیروهای ناتو) چه تعداد خواهد شد. برنامه‌ریزی آغاز و بحث درباره این موضوع در نشست آینده وزیران دفاع در فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی انجام خواهد شد.

دبیرکل ناتو تصریح کرد که  به علت شیوع «ویروس کرونا» تعداد افراد هیات ناتو در عراق کاهش یافته بود، اما اکنون بازگشت مربیان (آموزشی) و سایر افراد انجام شده است و این هیات هم اکنون با تمام پرسنل کار می‌کند.

این درحالی است که «کریم المحمداوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بهمن ماه گذشته واگذاری نقش نیروهای آمریکایی به ناتو را خلاف تصمیم پارلمان مبنی بر لزوم خروج همه نیروهای بیگانه از عراق دانسته بود. 

پارلمان عراق با صدور مصوبه‌ای بر لزوم خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور تاکید کرده است. 

مردم عراق در مناسبت‌های مختلف مخالفت خود را با اشغالگری خارجی ابراز داشته و تلاش‌ها برای ادامه بقای نیروهای بیگانه در خاک کشورشان به بهانه و دستاویزهای مختلف را رد و محکوم کرده‌اند.

 

نظر شما