شناسهٔ خبر: 43644428 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مولوی عبدالحمید: اختلاف کشورهای اسلامی در شرایط کنونی خیانت بزرگ است

زاهدان- ایرنا- مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: اختلاف میان مسلمانان و کشورهای اسلامی در شرایط کنونی خیانت بزرگی است زیرا اتحاد کشورهای اسلامی سبب عزت امت اسلام، عزت پیامبر اکرم(ص) و شوکت دین اسلام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ارسالی دفتر امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان به ایرنا، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت زاهدان بر لزوم اتحاد امت اسلامی تاکید کرد و اظهارداشت: پیامبر اکرم(ص) رحمة‌للعالمین است که سبب وحدت جهانیان با یکدیگر شدند اهانت به حضرت محمد(ص)اهانت به همه‌ی مسلمانان بوده بنابراین  مسلمانان باید با یکدیگر متحد شوند.
وی ادامه داد: کشورهای اسلامی نیز باید از اختلافات عبور کنند و  با اتکا به گفتمان با هم منسجم شوند اگر کشورهای اسلامی با هم متحد و یکپارچه می‌بودند امروز ما شاهد ظلم به مسلمانان نبودیم و در فرانسه به پیامبر اکرم(ص) اهانت نمی‌شد.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: اگر مسلمانان و کشورهای اسلامی با هم متحد می‌بودند قدرت بزرگی محسوب می‌شدند سران کشورهای اسلامی باید از خودشان رشد و درایت بیشتری نشان دهند و در مقابل اهانت‌هایی که می‌شود با هم متحد شوند.
 

 کسی که عقل و منطق داشته باشد به مقدسات ادیان و ملت‌ها اهانت نمی‌کند

وی با انتقاد از اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) در فرانسه، اهانت به مقدسات ادیان و ملت‌ها را بر خلاف عقل و منطق عنوان کرد و بر لزوم مقابله مجامع بین‌المللی با این اهانت‌ها تاکید کرد.
مولوی اسماعیل زهی بیان کرد: فرانسه مردم خوبی دارد اما رئیس‌جمهوری و مدیران ناکارآمد و ضعیف آن، این کشور را به سمت ناامنی سوق داده است.

وی اظهارداشت: کسی که عقل و منطق داشته باشد هرگز به مقدسات ادیان توهین نمی‌کند؛ آن‌هم به مقدسات نزدیک به ۲ میلیارد مسلمانی که دومین جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند و محبت با پیامبر اکرم (ص)در ریشه قلب‌های‌شان موج می‌زند.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: توهین به پیامبر اکرم (ص) مانند توهین به حضرت عیسی(ع)و حضرت موسی(ع) و سایر پیامبران الهی است و  فقط یک فرد دیوانه و مجنون مرتکب چنین عملی می‌شود.
وی از توهین به مقدسات به بهانه آزادی بیان انتقاد کرد و افزود: مقامات فرانسوی ادعا می‌کنند که نمی‌توانند جلوی آزادی بیان را بگیرند، درحالی‌که در هیچ فرهنگ و قانونی در دنیا از اهانت و توهین به‌عنوان آزادی بیان یاد نمی‌شود که شما نتوانید جلوی آن را بگیرید.
مولوی اسماعیل زهی بر لزوم تصویب قانون جهانی جرم‌انگاری اهانت به مقدسات ادیان تاکید کرد و اظهارداشت: پارلمان اروپا و سایر نهادها و سازمان‌های بین‌المللی و مجامع جهانی باید ضمن محکوم کردن اهانت به پیامبر اکرم (ص) قانونی را تصویب کنند که اهانت به مقدسات ادیان و ملت‌ها جرم تلقی شده و جلوی اهانت‌ها گرفته شود.
وی ادامه داد: همان‌طور که آزادی ادیان و مذاهب به‌عنوان یک میثاق بین‌المللی تلقی می‌شود باید قانونی مبنی بر ممنوعیت اهانت به تمام ادیان و ملت‌ها نیز تصویب شود و به‌عنوان یک میثاق بین‌المللی قرار گیرد.

نظر شما