شناسهٔ خبر: 43643846 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمادگی کامل راهداری کردستان برای اجرای طرح زمستانی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از آمادگی ۴۵۰ راهدار در ۴۶ راهدارخانه ثابت و سیار برای ارائه خدمت در فصل زمستان خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمدراشد مدرس گرجی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه همه ساله طرح راهداری از ۱۵ آذر تا ۱۵ فروردین اجرا می‌شود،گفت: در این استان به علت سردسیر بودن و شروع زودهنگام بارندگی‌ها خدمات راهداری یک ماه زودتر (نیمه دوم آبان) آغاز می‌شود.

او افزود: امسال نیز به منظور ارایه خدمات بهتر نیروی انسانی و تجهیزات بخش راهداری این اداره از هم اکنون به صورت آماده باش هستند و همزمان با اولین بارش‌ها در ۲۳ راهدارخانه ثابت و ۲۳ راهدارخانه سیار مستقر خواهند شد.

مدرس گرجی بیان کرد: همچنین ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در اختیار راهداران قرار گرفته تا بتوانند در اسرع وقت نسبت به برف روبی و پاکسازی جاده‌ها در مواقع بارش اقدام کنند.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه به علت برف گیر بودن استان تمرکز راهداران این اداره کل همانند سال‌های گذشته محور‌های اصلی خواهد بود، افزود: بدنبال عقد قرارداد با بخش خصوصی به منظور ارایه خدمت راهداری در جاده‌های روستایی نیز برای زمستان امسال هستیم.

او تاکید کرد: همچنین در سال جاری ۲۵ هزار تن انواع شن و نمک در انبار راهدارخانه‌ها ذخیره شده تا در مواقع ضروی مورد استفاده قرار گیرد.

مدرس گرجی با اشاره به اینکه این اداره کل برای مدیریت بهتر راه‌ها همه روزه استعلام‌های لازم را از هواشناسی اخذ و با توجه به آن حضور راهداران را برنامه ریزی می‌کند، گفت: سامانه ۱۴۱ نیز خط ارتباطی مردم با راهداری در همه ساعات شبانه روز است.

انتهای پیام/م

 

نظر شما