شناسهٔ خبر: 43643722 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سران فرانسه از ترس طغیان مردمی علیه خود دست به اسلام‌ستیزی زده‌اند

امام جمعه رابر گفت: سران فرانسه با حرکت‌های اسلام‌ستیزانه خود به‌دنبال انحراف افکار عمومی در کشورهای اسلامی برای جلوگیری از طغیان مردمی علیه خود هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رابر، حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر رابر با تبریک هفته وحدت، میلاد با سعادت پیامبراسلام (ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: حضرت محمد(ص) معیار انسانیت، بینش، منش، گفتار، افکار، رفتار و کردار است که یکی از دغدغه‌های ائمه توصیه به ترویج روش و سبک زندگی حضرت رسول (ص) بوده است.

امام جمعه رابر با محکوم کردن اقدام وقیحانه رئیس جمهور نادان فرانسه در تشدید اهانت و میدان‌داری او که به بهانه آزادی بیان پرچمدار اسلام‌ستیزی در اروپا شده است، گفت: مکرون به دنبال تکرار دوران ریاست جمهوری خود است در حالیکه نظرسنجی‌ها از بحران او در افکار عمومی حکایت دارد.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه فرانسه در مدیریت کرونا در جمع لیست بالای فوتی‌ها قرار دارد و وضعیت نامناسب معیشتی اعتراض‌های پی‌درپی مردمی را به‌دنبال داشته و شنبه‌های اعتراض ماه‌هاست که در این کشور برگزار می‌شود، افزود: وضعیت فوق، آبرویی برای مکرون نگذاشته و مجبور است برای برون‌رفت از این وضعیت دست به هر اقدامی بزند.

وی اظهارداشت: سران فرانسه با حرکت‌های اسلام‌ستیزانه خود به‌دنبال انحراف افکار عمومی در کشورهای اسلامی برای جلوگیری از طغیان مردمی علیه خود هستند.

امام جمعه رابر در ادامه سخنانش با اشاره به پیام هوشمندانه رهبر معظم انقلاب به جوانان فرانسه گفت: ارسال پیام ولی امر مسلمین جهان به جوانان فرانسوی یکی از دقیق‌ترین و کارآمدترین ابزارهای دیپلماسی عمومی است که رهبر معظم انقلاب به جای خطاب قرادادن دولت هتاک فرانسه  یا ساختار سیاسی و یا مسلمانان جهان، جوانان فرانسه را به اندکی تامل در هتاکی سران فرانسه وا داشت.

وی افزود: این پیام به جوانان بزرگترین درس دیپلماسی عمومی به دستگاه سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران بود که در این قضیه شاهد واکنش خوبی از نظر دیپلماسی عمومی نبودیم و وزارت خارجه از ظرفیت دیپلماسی عمومی به پشتوانه جوانان اسلامی استفاده‌ای نمی‌کند.

علیدادی‌سلیمانی با گرامیداشت روز ۱۳ آبان و یاد و خاطره شهدای دانشجو و دانش‌آموز گفت: فرزندان امام(ره)، جوانان انقلابی دانشجو و دانش‌آموز با حرکت خود در تسخیرلانه  جاسوسی برای همیشه آمریکا را از ایران بیرون کردند.

امام جمعه رابر در ادامه با اشاره به ویروس منحوس کرونا و عدم برگزاری راهپیمایی در روز ۱۳ آبان امسال گفت: روز سه شنبه ۱۳ آبان ساعت ۱۰صبح  در محل مصلی رابر تجمع مردمی خواهیم داشت.

انتهای پیام/3388/ب

نظر شما