شناسهٔ خبر: 43643625 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امامان جمعه: اهانت به پیامبر اسلام (ص) نشانه ناکامی سیاست مداران غرب است

استان ها - ایرنا - خطیبان جمعه سراسر کشور ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)، گفتند: اهانت آشکار به پیامبر نور و رحمت از سوی مقامات فرانسه نشانه ناکامی و درماندگی سیاست‌مداران دنیای غرب در جلوگیری از توسعه دین مبین اسلام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگاران ایرنا از مراکز استان‌ها، خطیبان جمعه امروز۹ آبان ماه در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت و سالروز ولادت نبی مکرم اسلام گفتند: وجود پیامبر اکرم در جهان بشریت منشأ تحولات بزرگی بوده است و توسل به آموزه‌های اسلام، بشریت را از یوغ استکبار می‌رهاند.

«امانوئل مکرون» رییس ‌جمهوری فرانسه روز چهارشنبه هفته گذشته به بهانه آزادی عقیده از انتشار این تصاویر توهین‌آمیز حمایت و آتش خشم مسلمانان جهان و مسوولان را شعله‌ورتر کرد تا جایی که «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات اسلام و مسلمانان را سوء‌استفاده از آزادی بیان دانست و این هشدار را داد که «توهین به یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون مسلمان و مقدسات‌شان باعث افزایش تندروی و افراط گرایی در جهان خواهد شد».

آنان همچنین با محکوم کردن اقدام توهین آمیز رییس جمهوری فرانسه به ساحت آسمانی پیامبر اعظم(ص)، اظهار داشت: بازگشت دوباره اسلام به صحنه و افزایش گرایش به این دین الهی بویژه در فرانسه سبب شده تا این کشور به نمایندگی از سایر قدرت‌های استکباری هر از چند گاهی این گونه شیطنت‌ها را انجام دهد.

خطیبان جمعه سراسر کشور با اشاره به فرارسیدن سالروز ۱۳ آبان ضمن تبریک به دانش‌آموزان و دانشجویان افزوند: مبارزه با استکبار جهانی به حکم قرآن بر هر مسلمانی فرض واجب است. باید با وحدت و انسجام، صبر و استقامت و تبعیت از ولی فقیه با استکبار جهانی مبارزه کنیم چراکه بدون تبعیت از ولی فقیه، مبارزه با استکبار جهانی امکانپذیر نیست.

همچنین آنان بیان داشتند: امروز تمام شواهد و قرائن، نشان دهنده ضعف و افول آمریکاست،ملت ایران با تمام قدرت در برابر آمریکا ایستاده و با حفظ وحدت حول محور ولایت فقیه، توطئه‌های آنان را خنثی و زمینه ظهور یگانه منجی عالم بشریت را فراهم می‌کنند.

امامان جمعه سراسر کشور با تقدیر از دست‌اندرکاران مقابله با کرونا بویژه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اظهارداشتند: برغم تحریم‌های ظالمانه مسوولان این وزارتخانه در مقابله با این بیماری و درمان مبتلایان به کرونا جهادی عمل کرده و با تمام توان تلاش می‌کنند.

خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی ،بخش هایی از خطبه های ایراد شده در فضای مجازی و برخی مراکز استانی و همچنین شهرستانها را به شرح ذیل گزارش کرده اند:

قم 

آیت الله سید محمد سعیدیامام جمعه قم گفت: خداوند متعال وعده داده است که دین الهی و حکومت صالحان در زمین فراگیر خواهد شد و اینگونه اقدامات جاهلانه و کینه توزانه در جسارت به پیامبر اکرم(ص)، نمی تواند مانع تحقق وعده های الهی در زمین شود.

وی در خطبه های جمعه که به دلیل قرارگیری شهر مقدس قم در وضعیت قرمز کرونایی به صورت مجازی ایراد شد، افزود: متأسفانه امروز در کشورهایی که خود را متمدن می دانند، به پیامبر رحمت جسارت می شود و رئیس جمهوری آنها به اسم آزادی بیان از آن حمایت می کند، اما آنها هرگز نمی توانند در برابر اراده الهی ایستادگی کنند.

خراسان رضوی (مشهد)

 آیت الله سید احمد علم الهدیامام جمعه مشهد گفت: اهانت به پیامبر (ص) و حمایت رییس جمهوری فرانسه از این اهانت، خط آخر و آخرین قدرت جبهه غرب در اسلام‌ستیزی است زیرا با هیچ چیز دیگری نمی‌توانند با اسلام مبارزه کنند.

افزود: دشمنان در صحنه نبرد با دین اسلام شکست خورده‌ لذا به فحش و ناسزا متوسل شده‌اند، فحش دادن، آخرین حربه یک آدم ضعیف در جبهه مقابل است.  مردم فرانسه و فرهنگ فرانسه که خود را مهد تمدن غرب و مدرنیسم می‌داند با حمایت رییس جمهوری این کشور از اهانت به پیغمبر اکرم (ص) بزرگ‌ترین ننگ را در دنیا متحمل شد و به دنیا ثابت کرد که ادبیات فرانسه در آزادی بیان، آزاد فحش دادن و اهانت کردن است.

وی افزود: امروز که غرب به نقطه‌ای رسیده که نمی‌تواند ضربه‌ای به اسلام وارد کند و تمام دنیای اسلام و امت مسلمان با بیداری کامل از قید کشورهای غربی و استکبار جهانی خارج می‌شوند و استکبار جهانی در بلاد اسلامی جز چند مزدور شیطانی نابکار که در رأس حکومت‌ها هستند و ملت‌ها منتهای نفرت را از غرب و آمریکا دارند، چاره‌ای جز فحش دادن ندارد. مانند بچه پنج ساله‌ای که در مقابل یک آدم قوی و نیرومند قرار می‌گیرد، به او سنگ و مشت می‌زند و وقتی می‌بیند اثر نمی‌کند، کنار می‌ایستد و شروع به فحش دادن می‌کند.

گیلان (رشت)

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز وضعیت سخت معیشتی، همچون کرونا مردم را می آزارد از دستگاه های نظارتی خواست بر دقت و شدت نظارت و بازرسی بیافزایند.

وی در خطبه های آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت، با انتقاد از کمبود اقلامی چون روغن ، از کاسبان، بازاریان و تاجران  خواست مردم را با احتکار نیازارند.
وی خطاب به مسئولان و کارکنان ارگان های نظارتی استان متذکر شد :نظارت ها کم است بازار را کنترل کنید ؛سختی معیشت حتی به توانگران به لحاظ روانی آسیب می زند چه برسد به مردمی که با فقر دست و پنجه نرم می کنند.
وی  با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی باید عزیز باشد بیان کرد: فاسدهای این جامعه و سرمایه داران بی درد آتش بیار این وضعیت معیشتی در جامعه هستند.

مرکزی (اراک ) 

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: وحدت ستون فقرات امت اسلام است و تقویت این مهم در بین مسلمانان، توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌سازد.

 وی افزود: هفته وحدت، هفته کرامت و عظمت امت اسلامی است و اگر جمعیت حدود ۲میلیاردی مسلمان روز به روز بر وحدت خود اضافه کنند، دشمنان نمی‌توانند هیچ توطئه‌ای را برعلیه آنها رقم زنند.

وی بیان کرد: غربی‌ها همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و از این راه به خواسته‌های شوم خود برسند که امت اسلامی باید بیش از هر زمان هوشیار باشند

امام جمعه اراک ادامه داد: دشمنان اسلام سیاه‌ترین کارنامه در توطئه‌افکنی برعلیه جمهوری اسلامی را داشته‌اند اما ملت ایران اسلامی همیشه بیدار و هوشیار است و این کشور به برکت اسلام و انقلاب روبه روز قدرتمندتر شده است.

ساوه 

 حجت الاسلام «سیدابراهیم حسینی امام جمعه ساوه ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)، گفت: اقدام نشریه فرانسوی و حمایت رئیس جمهوری این کشور با هدف اسلام هراسی و ستیز با دین اسلام انجام می شود.

 وی افزود: فرانسوی ها این اقدام را ناشی از وجود آزادی بیان می دانند در حالیکه هر گونه آزادی بدون رعایت اخلاق، زندگی را به جهنمی از رذایل اخلاقی تبدیل می کند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با اعضای ستاد ملی کرونا و تاکید ایشان بر اهانت نکردن به رئیس جمهوری، گفت: انتقاد حق مسلم هر کسی است اما اینکه به بهانه انتقاد دست به اهانت و هتک حیثیت افراد به خصوص مسئولان و رئیس جمهوری که نمایندگی نظام اسلامی را در سطح دنیا بر عهده دارند، ممنوع است و همه باید حرمت ها را رعایت کنند.

کهگیلویه و بویراحمد (یاسوج)

حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج به در پیش بودن یوم الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: شعارهای مسلمانان و ملت ایران در ۱۳  آبان امسال کوبنده تر، محکم تر و رساتر از سال های قبل است.  

اظهار داشت: آمریکا تاکنون از هیچ جنایت و توطئه ای علیه کشور و ملت ایران دریغ نکرده و شرارت ها، رذالت ها و خباثت های آن علیه مسلمانان جهان نیز روز به روز بیشتر می شود.  مسلمانان که در مقابل جنایت های ضدبشری آمریکا ایستاده و از خود دفاع می کنند از نظر غربی ها تروریست هستند اما منافقان که تاکنون اینهمه انسان بی دفاع و مظلوم را به قتل رسانده  اند مورد حمایت همه جانبه استکبار جهانی قرار دارند. 

زاهدان 

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: دشمنان از گسترش اسلام و اسلام خواهی در سطح جهان هراسانند و این امر باعث نگرانی و عصبانیت آنان شده است.

 وی اظهار داشت: دشمنان با کینه و بغضی که از اسلام دارند، تلاش می کنند تا به هر نحوی در برابر اسلام خواهی و رشد این دین مبین، مقابله کنند.  آتش زدن و پاره کردن قرآن کریم، کشیدن کاریکاتور و توهین به پیامبر اکرم (ص)، تلاش برای ایجاد تفرقه و نفاق بین مسلمانان از جمله اقداماتی است که دشمنان اسلام برای عدم اشاعه و تخریب این دین مبین انجام می دهند.

ایرانشهر 

مولوی عبدالصمد کریم زایی امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: تفرقه نتیجه آن عذاب و آوارگی است و مسلمانان برای پیروزی در برابر جبهه استکبار باید متحد و همدل باشند.

وی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهل سنت ایرانشهر با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و گرامیداشت هفته وحدت اظهارداشت:  وحدت و انسجام یکی از دغدغه‌های پیامبراکرم(ص) در زمان حیات سیاسی و اجتماعی آن حضرت بوده چراکه جامعه‌ مقتدر و مستحکم نیازمند وحدت و همدلی است.

وی با بیان اینکه وحدت اسلامی حول محور دین و مشترکات اسلام، عامل مؤثر در پیشرفت مادی و معنوی مسلمانان است، عنوان کرد: علما، اندیشمندان و نخبگان باید با همفکری و آگاهی، تلاش عمیقی در جهت وحدت اسلامی انجام دهند و موارد اختلاف را تا آنجا که ممکن است از بین ببرند و زمینه های وحدت را در جهت ایجاد دوستی و هماهنگی و نزدیک کردن قلوب به یکدیگر در همه سطوح ایجاد کنند.

امام جمعه ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان با تبریک هفته وحدت گفت: پیروی از سیره و روش زندگی نبی مکرم اسلام (ص) رمز رسیدن به قله‌های سعادت است.

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی اظهارداشت: وجود حضرت محمد(ص) برکت است و راه زندگی و تلاش ایشان در زمینه مبارزه با شرک و کمک به مظلومان بایستی اسوه و الگوی زندگانی همه مسلمانان قرار گیرد.

قزوین 

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین گفت:مردم کشور فرانسه به سرعت در حال روی آوردن به اسلام هستند و همین موضوع موجب خشم و عصبانیت سرمداران آنها شده است.

وی با اشاره به توهین صورت گرفته به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام در کشور فرانسه، اضافه کرد: اینکه رییس جمهور فرانسه وارد این مهلکه و معرکه شد نشان می‌دهد که باطن، فهم و درک این فرد مرده است؛  این شخص حتی خودش آزادی بیان ندارد و دستور و دیکته ترامپ و صهیونیست‌ها را اجرا می‌کند. اگر رییس جمهور فرانسه دارای آزادی بیان بود خطاب به هم پیمانان خود می‌گفت، این توهین برای پیشینه و کشور من خسارت بار است و وارد این مساله نمی‌شد اما وی دچار بردگی شده است.

البرز(کرج )

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با محکوم کردن اهانت خبیثانه رییس جمهوری فرانسه به ساخت مقدس پیامبر اسلام (ص) گفت : نور رسول خدا حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) خاموش شدنی نیست. وی با اشاره به گفتارها ی موهن برخی افراد خبیث در جهان گفت :  عده ای می خواهند نور وجود رسول خدا را با فُوت خاموش کنند اما خود را خوار می کنند و نتیجه عمل خود را در دنیا و به زودی در آخرت خواهند دید. 

همدان 

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: هفته وحدت با تقویت عناصر مشترک، فرصتی برای افزایش اتحاد و انسجام جوامع اسلامی است.

 وی با بیان اینکه دنیای استکبار با برجسته کردن برخی تفاوت‌ها و تفسیرهای درون دینی، به دنبال ایجاد اختلاف و دست‌یابی به خواسته‌های شیطانی خویش است، اظهار کرد: اتحاد و همبستگی میان شیعه و سنی با برطرف کردن اختلافات موجب مایوس شدن دشمنان و خنثی کردن توطئه آن‌ها می‌شود.

وی با تاکید بر تلاش در راستای مستحکم‌تر شدن وحدت شیعه و سنی، عنوان کرد: دشمنان از وحدت شیعه و سنی در هراس هستند و به هر توطئه‌ای، سعی در بهم زدن وحدت مذاهب اسلامی دارند تا با طرح‌های جدید و ابزار رسانه به پیکره اسلام و نظام اسلامی ضربه زنند.

 گنبد کاووس 

حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابیامام جمعه گنبدکاووس با استناد به سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر دستگیری از نیازمندان در شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان، از آحاد مختلف مردم خواست درحد توان به همسایگان، دوستان و بستگان خود که مشکل مالی دارند، کمک کنند.

وی اظهار داشت: امروز استکبار جهانی به واسطه محاصره اقتصادی تلاش دارد با افزایش فشار به مردم، آنها را به خیابان‌ها و اعتراض به انقلاب و رهبری بکشاند.

 خلخال 

حجت‌الاسلام کریم اسدی امام جمعه خلخال گفت: ریشه‌کنی کرونا و قطع زنجیره این ویروس کشنده و خطرناک نیازمند همت جدی و توجه بیشتر مردم به رعایت موارد پیشگیرانه از کرونا است.

وی افزود: انتظار از مردم متدین ، بافرهنگ و مقید به قوانین و مقررات منطقه رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های اعلامی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا است.

قشم 

حجت‌الاسلام میثم تارم امام جمعه قشم گفت: عقده گشایی کینه‌های ناشی از موج بیداری و گرایش به اسلام که ثمره نورانیت قرآن و پیامبر اسلام(ص) است از دلایل توهین به پیامبر اعظم(ص) است.

وی با محکوم کردن توهین به پیامبر اسلام(ص) افزود: آزاد دانستن اهانت به پیامبران الهی و ممنوع بودن تحقیق و گفتن از هولوکاست بیانگر استفاده ابزاری از آزادی بیان است.

وی ادامه داد:  کشورهای مسلمان که ادعای عرب بودن دارند باید به جای عادی سازی روابط خود با رژیم غاصب صهیونیستی از فلسطین و عزه حمایت کنند.

خرمشهر 

حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پورامام جمعه خرمشهر گفت: حمایت رئیس جمهوری فرانسه در توهین به شخصیت رسول الله نابخردانه و از سوی همه مسلمانان جهان محکوم است.

افزود: توهین به پیامبر اسلام توهین به همه ادیان الهی و ریشه در اسلام ستیزی است.وی افزایش گرایش شهرواندن فرانسوی به دین اسلام را یکی از دلایل توهین به پیامبر اسلام دانست و گفت: این عمل سخیف در راستای انحراف افکار مردم است.

حجت‌الاسلام عادل‌پور با تاکید بر لزوم تحریم کالاهای فرانسوی توسط کشورهای مسلمان اظهارداشت: جوانان مسلمان باید سوال‌های متعددی در فضای مجازی از رئیس جمهوری فرانسه درخصوص تعریف وی از آزادی بیان مطرح کنند.

 شاهرود

حجت الاسلام والمسلمین قربانعلی صفایی پور امام جمعه میامی گفت: اهانت به پیامبر اکرم (ص) نشانه ناکامی سیاست‌مداران دنیای غرب در جلوگیری از توسعه دین مبین اسلام است.

وی افزود: اهانت آشکار به پیامبر نور و رحمت از سوی مقامات کشور فرانسه بار دیگر درماندگی و استیصال استکبار جهانی را در مقابل موج عظیم خداجویی، حقیقت طلبی و بیداری ملت ها را به تصویرکشید.

وی ضمن محکوم کردن هتک حرمت به ساحت پیامبر اکرم (ص)، اظهار داشت : حمایت سردمداران استکبار جهانی از این رفتار زشت و عمل شرم آور نابخشودنی است.

دزفول 

 حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول با اشاره به مشکلات کشور به ویژه مشکلات اقتصادی گفت: روی کار آمدن یک دولت جوان، حزب الهی، انقلابی و جهادی کلید رفع مشکلات کشور است.

وی افزود: مشکلات اقتصادی را باید درست تحلیل و با آنها عاقلانه برخورد کرد. وی استیضاح جریانی را بر استیضاح فردی مقدم دانست و گفت: نباید در این شرایط با تحلیل های نادرست مشکلات بیشتری ایجاد کرد.

امام جمعه دزفول همچنین ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص)  و امام صادق (ع) را تبریک گفت و افزود: پیامبر اسلام  پیام آور رحمت، کاملترین مخلوقات بشر و اسوه و سرمشق مردم است ولی مورد جسارت برخی افراد قرار گرفته است.

ورامین 

 آیت‌الله سیدمرتضی محمودیامام جمعه شهرستان ورامین با محکوم کردن توهین به نبی مکرم اسلام گفت: این که امروز در غرب به ویژه فرانسه به حضرت محمد(ص) توهین می‌شود به دلیل عجز و ناتوانی جهان کفر در مقابله با ارزش‌های اسلامی است.

وی اظهار کرد: توهین به پیامبر اسلام و قرآن که امروز در برخی کشورها از جمله فرانسه رخ می‌دهد، نشان دهنده عجز و ناتوانی دنیای کفر در مقابله با اسلام و ارزش‌های آن است که در برابر زیاده‌خواهی آنان ایستاده است.

گناوه

 حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینیامام جمعه گناوه گفت: به تعبیر و تاکید رهبر معظم انقلاب هتک حرمت و ریختن آبروی افراد بویژه مسئولان نڟام خلاف شرع و حرام است.

 وی افزود: انتقاد منصفانه و عاقلانه کار بسیار خوبی است اما هتک حرمت و بی احترامی به مسئولان نظام طبق فرمان معظم انقلاب روش آمریکایی‌ها است.         

       

نظر شما