شناسهٔ خبر: 43643559 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دولتمردان در مقابل اهانت رئیس‌جمهور فرانسه ساکت ننشیند

امام جمعه رودان  خواستار برخورد جدی دولتمردان با این عمل نابخردانه رئیس‌جمهور فرانسه شد و تصریح کرد: امروز احضار و اخراج سفیر فرانسه از کشور یک برخورد محکم در برابر اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، حجت‌الاسلام مهدی دری در خطبه‌های نماز جمعه ظهر امروز رودان با گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: هفته وحدت سراسر درس و عبرت است و با وحدت و همدلی می‌توانیم جامعه پیشرفته و آباد داشت.

وی افزود: وقتی ملاک عمل وحدت، همدلی و دوری جستن از منیت و حزب و گروه‌گرایی باشد قطعا در پی آن موفقیت و پیروزی در جامعه نهفته است.

امام جمعه رودان تاکید کرد: کنار گذاشتن اختلاف یک هنر و درس بزرگ است که باید از پیامبر عظیم‌الشان اسلام و هفته وحدت فرا گرفت.

حجت‌الاسلام دری با بیان برخی خصوصیات پیامبر مهربانی‌ها، گفت: هر چقدر بتوانیم در زندگی اخلاق، رفتار و سنت پیامبر اسلام را پیاده کنیم، روز قیامت جایگاه‌مان نزدیک‌تر به پیامبر اسلام خواهد بود.

امام جمعه شهرستان رودان به نسل جوان توصیه کرد: شناخت خصوصیات عظیم پیامبر مکرم اسلام می‌تواند گره‌گشایی بسیار از امور زندگی‌تان باشد.

وی دوری از افراط، تفریط و تندروی را دیگر درس  اخلاق‌های نیک پیامبر دانست که باید سرمشق زندگی مسلمان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام دری بیان داشت: پیامبر اسلام همواره از سرزنش، تحقیر و عیب‌جویی دیگران دوری می‌جست و این ویژگی‌های بارز نیز باید الگوی مسلمانان جهان باشد.

وی در ادامه با اشاره به توهین رئیس جمهور سخیف فرانسه به نام آزادی بیان افزود: این اقدام زشت احساسات یک میلیارد و نیم مسلمان جهان را جریحه‌دار کرده است.

دری ادامه داد: تعریف آزادی از نگاه آنان یعنی این عمل زشت، اما اگر در فرانسه علیه هولوکاست صحبت کنند از شدیدترین جرایم است.

وی گفت: آزادی آنگاه آزادی است و خود مقدس است که با آنچه صرف آن می‌شود هم‌سنخ باشد، آزادی در حق‌جویی و حق‌گویی معنا می‌شود و هتاکی و حرمت‌شکنی، آزادی نیست بلکه ضد آزادی است.

امام جمعه شهرستان رودان تاکید کرد: همه وجود ما مسلمانان از پیامبر مکرم اسلام است.

مهدی دری خواستار برخورد جدی دولتمردان با این عمل نابخردانه رئیس جمهور فرانسه شد و تصریح کرد: امروز احضار و اخراج سفیر فرانسه از کشور یک برخورد محکم در برابر اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام خواهد بود.

امام جمعه رودان همچنین خواستار عدم وجود هیچ نمادی از دشمنان در کشور شد و گفت: باید هم پای سایر کشورهای اسلامی کالاهای فرانسوی در کشور تحریم کامل شود.

وی از جوانان خواست از فضای مجازی بر علیه کار زشت و سخیف فرانسه استفاده کنند و اسلام ناب محمدی را به کل دنیا نشان دهند.

امام جمعه رودان در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به آمار روز افزون مبتلایان به کرونا در کشور خواستار جدیت بیش از پیش مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شد.

وی با اشاره به فرموده‌های رهبر انقلاب در نشست با اعضای ستاد کرونای کشور گفت: وجود ویروس کرونا ارتباط مستقیم با معیشت و زندگی مردم دارد و باید مطابق با تاکیدات رهبری عبور و مرورها کنترل شود و با بسته شدن راه‌ها با تهدیدکنندگان بهداشت عمومی کشور برخورد شدید صورت گیرد.

حجت‌الاسلام دری ادامه داد: بنا به فرموده معظم‌له باید اعمال محدودیت‌ها در وسایل نقلیه عمومی جدیت یابد و از ظرفیت‌های مساجد و بسیج‌های همگانی برای آموزش‌های ویژه مقابله با کرونا استفاده شود.

وی همچنین به شیطنت‌های رسانه‌ای دشمن اشاره کرد و گفت: مردم هوشیار باشند که در ایام آبان‌ماه دشمنان در کمین یک حفر برای ایجاد اختشاش هستند و باید آگاه و فهیم باشیم.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۹
 

نظر شما