شناسهٔ خبر: 43643073 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شناسایی ۴۰۲ بیمارمبتلا به کرونا در کردستان/ فوت ۹ نفر در یک روز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۴۰۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و در این مدت ۹ نفر از مبتلایان در استان هم جان خود را از دست دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،دکتر فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر ۷۰۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

او با اشاره به آمار بستری شدگان در کردستان به تفکیک شهرستان‌های استان افزود: سنندج ۳۴۳ نفر، سقز ۴۸ نفر، مریوان ۱۲۵ نفر، قروه ۲۲ نفر، بیجار۲۹ نفر، کامیاران ۳۸ نفر، دیواندره ۱۵ نفر، بانه ۷۸ نفر، دهگلان ۴ و سروآباد ۳ از بستری‌ها را به خود اختصاص داده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: اکنون ۷۹ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

دکتر رضاعی از مرگ ۹ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون را ۶۶۳ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد۲۳۷ نفر در سنندج، ۱۳۶ نفر در سقز ،۵۲ نفر در قروه ،۴۸ نفر در کامیاران، ۵۶ نفر در بانه،۴۰ نفر در دیواندره ،۳۵ نفر در بیجار، ۴۶ نفر در مریوان،۱۲ نفر در دهگلان ، وسروآباد ۱ نفرجان‌باختند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خطاب به شهروندان بیان کرد:همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی،استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنید در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/م

نظر شما