شناسهٔ خبر: 43642867 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خدمت‌رسانی به ۶۵۰۰ نفر در روزهای ابتدایی طرح آمران سلامت یزد

حمید رضا دهقان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد از ارائه خدمت به بیش از شش هزار و ۵۰۰ نفر از مردم استان در طرح آمران سلامت هلال احمر استان یزد در سه روز نخست اجرای این طرح خبر داد.

صاحب‌خبر -

دکتر «محسن حرازی زاده یزدی» با اشاره به آغاز این طرح از پنجم آبان ماه جاری، اظهار کرد: در سه روز نخست اجرای این طرح بیش از شش هزار و ۵۰۰ نفر از همشهریان از خدمات جمعیت هلال احمر استان بهرمند شدند.

وی افزود: پس از تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حضور داوطلبان و نیروهای مخلص، تعداد ۷۲ پایگاه برای آموزش، فرهنگسازی و ترویج مواجهه با کرونا توسط هلال احمر و در قالب طرح آمران سلامت تشکیل شد که  در آن ۲۱۶ نفرروزاز اعضای جوانان، داوطلبان و امدادگران مشارکت دارند.

حرازی زاده یزدی بیان کرد: در هر شهرستان تیم‌های ۳ نفره در روز طی این طرح مشارکت کرده و با حضور در معابر پر تردد، ضمن ارائه آموزش نکات بهداشتی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ، هموطنانی که بدون رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده نکردن از ماسک، نسبت به تردد در سطح معابر اقدام کرده را به رعایت پروتکل ها و همچنین احترام به سلامت دیگر هموطنان ارشاد می‌کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خاطرنشان کرد: همچنین با استفاده از ظرفیت خانه‌های هلال و تیم های سحر و سحاب در سطح استان با تجهیزات حفاظتی بهداشتی، بیش از شش هزار و ۵۶۹ نفر از هموطنان را به حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از تجهیزات بهداشتی تشویق کردند که در همین راستا تعداد سه هزار و ۷۸۰ ماسک، و بیش از ۱۲۰ لیتر مواد ضد عفونی و بروشور آموزشی توزیع شده است. 

وی تصریح کرد: توسعه آموزش های همگانی، ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری بر مبنای جلب مشارکت مدنی و حمایت بهداشتی درمانی از قشر آسیب پذیر جامعه در مواجه با ویروس کرونا در سراسر کشور از اهداف اجرای طرح آمران سلامت است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، حرازی زاده یزدی در پایان اعلام کرد: اجرای این طرح تا ۱۵ آبان ماه ادامه دارد و امیدواریم با جدی گرفتن تذکرها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، شاهد کاهش شیوع ویروس کرونا در سطح استان باشیم.

انتهای پیام

نظر شما