شناسهٔ خبر: 43642857 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

ابنا شهرستان‌ها - رشت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان: اهانت به پیامبر اسلام(س) جنگ نرم با خدا و کرامت بشری است

ابنا

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی و حمایت رئیس جمهور این کشور از توهین به پیامبر اکرم(ص)، گفت: اهانت به پیامبر اسلام و چهره نورانی و قدسی این حضرت، جنگ نرم با خدا، دین خدا و همه خوبی‌ها و اساس عزت و کرامت بشری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت (ع) - ابنا - حجت‌الاسلام و المسلمین «ستار علیزاده» امروز جمعه، 9 آبان، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت که در مصلی امام خمینی(ره) این شهر، برگزار شد با محکومیت اهانت به پیامبر اکرم(ص)، گفت: اهانت به پیامبر اسلام و چهره نورانی و قدسی این حضرت، جنگ نرم با خدا، دین خدا و همه خوبی‌ها و اساس عزت و کرامت بشری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه حرکت اخیر دشمنان به معنی آشکارسازی کینه دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی غرب با مسلمانان و گناهی نابخشودنی است، افزود: علت اهانت اخیر رئیس جمهور فرانسه، گرایش مردم دنیا و نخبگان به مکتب و اندیشه رسول خداست.

وی با بیان اینکه در ماجرای اخیر، وظیفه دلدادگان به پیامبر اکرم(ص) بسیار سنگین است، تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و همانطور که حضرت زینب(س) دشمنان را رسوا کرد، مسلمانان نیز دشمنان پیامبر(ص) را رسوا کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیزاده با بیان اینکه گیلان از استان‎های انقلابی، ولایی و سومین استان دارای کثرت امام زادگان است، اظهار کرد: دو تن از فرزندان امام موسی کاظم(ع) در رشت و آستانه اشرفیه آرمیده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه شهر رشت را باید به نام شهر حضرت فاطمه اخری(س) نام‌گذاری کنیم، گفت: حرم خواهر امام(س) همچنان مظلوم مانده و وضعیت بنای این امام‌زاده مطلوب نیست.

وی خاطرنشان کرد: باید با یک حرکت انقلابی برای امام زادگان استان از جمله خواهر امام رشت انجام داد و این آستان‌های مقدس را به جایگاه واقعی خود رساند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیزاده به دهه وقف اشاره کرد و گفت: از جمله نهادهای اقتصادی و فرهنگی که حافظ کرامت انسان‌ها و خدمت آفرین بوده، سنت حسنه وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه یکی از راه‌های تحقق شعارهای اقتصادی رهبر معظم انقلاب و اقتصاد مقاومتی، وقف است، تصریح کرد: از محل عواید موقوفات، طی یکسال گذشته، پنج میلیارد تومان اجرای نیت شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح کشوری شمیم حسینی در گیلان در ایام محرم و صفر، اضافه کرد: در اجرای این طرح به هیات‌های عزاداری از محل درآمد موقوفات استان در مجموع، ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیزاده اظهار کرد: همچنین در محرم و صفر امسال، بیش از ۷۰ کاروان با عنوان حسینیه سیار در استان گیلان راه اندازی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، برگزاری کاروان‌های شادی را یکی از برنامه‌های اوقاف و امور خیریه در ولادت‌های مختلف از جمله میلاد امام عصر(عج) برشمرد و گفت: ۵۳ کاروان شادی در مناسبت‌های ولادتی مختلف در این استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه از دهه وقف سال گذشته تاکنون، ۱۵ وقف جدید به مساحت پنج هزار متر مربع در گیلان به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: همچنین 100 سند مالکیت در سال جاری اخذ شده که تنها یک فقره از این اسناد مربوط به زمینی با مساحت ۵۰۰ هکتار و ارزش یک هزار میلیارد تومان است.

----------------

پایان پیام/ 344

نظر شما