شناسهٔ خبر: 43642818 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لزوم افزایش سهمیه روغن در بخش خانوار، صنف و صنعت

رییس سازمان صمت فارس در جلسه با معاونین وزارت صمت، خواستار افزایش سهمیه روغن در بخش خانوار، صنف و صنعت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا ایزدی، صبح امروز در جلسه ویدئو کنفرانس روسای سازمان های صمت با معاونین وزارت صمت در راستای تهیه و تامین روغن خوراکی خواستار افزایش سهمیه روغن در بخش خانوار، صنف و صنعت شد.

وی در این نشست اظهار داشت: با توجه به مشکلات کمبود روغن در کشور و بحث و بررسی موضوع در کنار راهکارهای پیشنهادی ارائه شده، شرکت بازرگانی دولتی متعهد شد در اسرع وقت روغن خام کارخانجات را جهت توزیع در شبکه های خانوار در اختیار کارخانجات کشور قرار دهد.

ایزدی افزود: در این جلسه همچنین اطمینان داده شد که در شرایط حاضر هیچگونه مشکلی در جهت تامین روغن خام کارخانجات وجود ندارد و به تدریج این موضوع محقق خواهد شد.

رئیس سازمان صمت استان فارس با تاکید بر اینکه مشکل کمبود روغن خوراکی در فارس برطرف می شود، اظهار داشت: براساس سهمیه مشخص شده روغن خام به کارخانجات داده شده و به مرور روغن به بازار عرضه می‌شود.

ایزدی افزود: به دلیل جوی که در بازار روغن ایجاد شده، مصرف کنندگان به دنبال خرید روغن و انبار کردن هستند که این مسئله باعث شده تقاضا در سطح بازار افزایش یافته و بنابراین با توجه به این شرایط تمهیداتی ویژه و سهمیه لازم در راستای آرامش بازار در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان صمت فارس همچنین با بیان اینکه ذخایر روغن به اندازه کافی است، گفت: هماهنگی‌های لازم با گمرک نیز انجام شده تا ترخیص روغن سرعت بگیرد و هر چه زودتر این محموله ها به کارخانه‌ها حواله شود و تولید افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ ن

نظر شما