شناسهٔ خبر: 43642743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی: توهین خبیثانه مکرون سبب وحدت بیشتر مسلمانان می‌شود

گروه استان‌ها ـ رئیس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی کشور گفت: به زودی از چهره‌های تقریبی در رشته‌های مختلف که عامل هم‌گرایی مسلمانان بوده‌اند، تقدیر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در همایش نقش نخبگان و علمای تقریبی در  برابر خیانت به آرمان‌های قدس شریف و بزرگداشت مرحوم آیت الله تسخیری اظهار داشت: دشمنان قسم خورده اسلام می‌خواهند با هتک حرمت به پیامبر و ایجاد تفرقه بین مسلمانان جلوی نفوذ اسلام را بگیرند در حالی‌که این امر منجر به وحدت بیشتر مسلمانان می‌شود.

رئیس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی کشور توهین مکرون به پیامبر اسلام(ص) را نتیجه بی‌منطقی در برابر حرف حق و قدرت گرفتن اسلام با پرچم‌داری ایران  دانست و گفت: این توهین خبیثانه سبب وحدت بیشتر مسلمانان می‌شود.

حسینی تصریح کرد: آنها به اسلام توهین می‌کنند بخاطر اینکه منطق ندارند و چون از قدرت ایران و پرچم‌دار اسلام هراس دارند، آنها با این کار می‌خواهند جلوی پیشرفت اسلام را بگیرند اما نتیجه عکس داده چون حتی مسیحیان فرانسه هم جلوی توهین به پیامبر اسلام ایستاده‌اند و آن را کار بی‌منطق می‌دانند.

وی افزود: انگلیسی‌ها شبه قاره هند را تسخیر و فرانسوی‌ها در قاره آفریقا نفوذ کردند اما ایران با وجود علما و دانشمندان هیچ‌گاه مستعمره نشد و این افتخاری برای کشور ما است و امروز ما باید مراقبت بیشتری کنیم و در کنار هم باشیم تا اسلام ناب محمدی را از گزند آسیب‌ها حفظ کنیم.

حسینی از  پیامبر اسلام(ص) بعنوان بهترین محور وحدت نام برد و افزود: باید با وحدت در کنار هم باشیم حتی با وجود اختلافات جزیی باید وحدت را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا دشمنان از این اختلافات جزیی سوء استفاده نکنند به کل اسلام ضربه بزنند.

رئیس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی کشور با اشاره به جایگاه رفیع علمی و نفوذ کلام آیت الله تسخیری در جهان اسلام و مبارزه با رژیم بعث عراق تصریح کرد: وی  یک داعی الی الله و مبلغ تاثیرگذار بود که مقام معظم رهبری از ایشان به عنوان زبان گویای اسلام یاد می‌کردند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور خاطرنشان کرد: براساس بازنگری شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه مذاهب اسلامی به دانشگاه بین‌المللی تبدیل و در آینده باید به  یکی از دانشگاه‌های برتر جهان  اسلام تبدیل شود.

وی در ادامه گفت: به زودی از چهره‌های تقریبی در رشته‌های مختلف که  عامل همگرایی مسلمانان بوده‌اند، تقدیر خواهد شد.

رئیس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی کشور با اشاره به از دست دادن افراد و فعالان تقریب مذاهب در ایام کرونایی، افزود: خانم طوبی کرمانی، شیخ الاسلامی و خسروشاهی در این دانشگاه کار کردند و آثار بسیار با ارزشی را ارائه دادند و امروز مسئولیت سنگین ما آموزش طلبه‌ها و دانشجویانی است که بتوانند با اعتماد به نفس و قدرت بالا به تبلیغ دین مبین اسلام بپردازند.

انتهای پیام/581/ی

نظر شما