شناسهٔ خبر: 43642725 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۷۰ واحد مسکن محرومان در سمیرم احداث می‌شود

اصفهان- ایرنا- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمیرم از احداث ۳۷۰ واحد مسکونی برای محرومان این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

روح‌الله افشاریان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سفر معاون رییس جمهوری در تیر سال جاری به اصفهان و اختصاص سه ‌هزار واحد مسکن محرومان به این استان افزود: از این تعداد ۳۷۰ واحد به سمیرم اختصاص یافت و از مجموعه اخیر نیز ۷۰ واحد سهم نهادهای حمایتی است.

به گفته وی، در این مدت کارشناسان از یک ‌هزار و ۴۰۰ واحد ساختمانی قدیمی روستاها و شهرهای کم جمعیت منطقه بازدید کردند که از این تعداد حدود ۴۰۰ واحد برای احداث مسکن جدید محرومان انتخاب شد و در دستور کار اجرای طرح قرار گرفت.

مدیر بنیاد مسکن سمیرم، دلیل فزونی این تعداد نسبت به ۳۷۰ واحد اختصاص یافته را احتمال ریزش شمار متقاضیان بدلیل ناتوانی در تامین ضامن وام بانکی و دیگر عوامل دانست و گفت: از ۷۰ واحد اختصاص یافته به نهادهای حمایتی، ۵۰ واحد مربوط به کمیته امداد سمیرم و ۲۰ واحد مربوط به کمیته امداد بخش پادناست.

افشاریان، متراژ این واحدها را ۶۰ متر مربع اعلام کرد و افزود: پروانه ساختمان، نقشه، نظارت، استعلام‌های اداری و بیمه این واحدها نیز رایگان است.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با سود پایین و ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دولتی برای احداث هر واحد ساختمانی مسکن محرومان در نظر گرفته شده است.

به گفته این مسوول، عمده واحدهای منتخب شناسایی شده این شهرستان در روستاهای بخش وردشت در شمال و پادنا در جنوب سمیرم واقع است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمیرم در ادامه به حدوث سیل فروردین سال ۹۸ این شهرستان و اختصاص ۱۲۰ واحد ساختمانی برای آسیب‌دیدگان اشاره کرد و گفت: کار ساخت این ساختمان‌های دو طبقه به مرحله نازک کاری رسیده است.

افشاریان تصریح کرد: بدلیل نوسان زیاد قیمت‌ها و توان مالی اندک آسیب‌دیدگان، نیاز به بیشتری به کمک‌ دولتی و خیران برای تکمیل این ساختمان‌های ۱۰۰ متری داریم.

وی ادامه داد: برای خدمات زیربنایی همچون برق، آب و گاز این واحدها هنوز اقدامی نشده و قرار است تامین لوله گازرسانی به این واحدها تا اواخر آبان جاری انجام شود.

به گفته مدیر بنیاد مسکن سمیرم، ۹۵ واحد ساختمانی شهری و ۲۶۰ سازه روستایی این شهرستان با هزینه ۳۸۹ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال از محل اعتبارات بلاعوض و تسهیلات بانکی، بازسازی یا احداث و ۳۰۸ واحد نیز به شکل اساسی تعمیر شده‌اند.

ساختمان‌های ۱۲۰ واحدی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمیرم در ضلع شمالی شهرک آبشار در جنوب شرق منطقه در دست ساخت برای محرومان و آسیب دیدگان ناشی از سیل است.

شهرستان سمیرم در ۱۶۳ کیلومتری جنوب استان اصفهان قرار دارد.

نظر شما