شناسهٔ خبر: 43642511 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وجود تاسیسات نفتی، اهمیت پدافند غیرعامل را در خارگ دو چندان کرده است

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: اهمیت پدافند غیرعامل در جزیره خارگ با توجه به وجود تاسیسات حیاتی شرکت‌های نفتی دو چندان است و این مهم باید مورد توجه ویژه همه شرکت‌ها و اهالی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عباس اسدروز  مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در تمرین هماهنگی واحد‌های ایمنی و محیط زیست(اچ‌اس‌یی) شرکت‌های نفتی و پتروشیمی که در پایانه نفتی خارگ برگزار شد، بر اهمیت توجه به پدافند غیرعامل و برگزاری مانور‌های هماهنگی تاکید کرد.

او افزود: امروزه پدافند غیرعامل، یک نگاه جدید به تهدید‌های حیات بشری و روشی به تناسب صلح‌آمیز، اثربخش، پایدار و کم‌هزینه برای مقابله یا پیشگیری در برابر انواع تهدید‌ها تلقی می‌شود و بخشی مهم در حفاظت از زیرساخت‌ها، دارایی‌ها، اماکن و مراکز حیاتی، حساس و مهم کشور برای دستیابی به امنیت، اقتدار و پایداری ملی و زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران عنوان کرد:  پدافند غیرعامل می‌تواند موجب افزایش پایداری، کاهش آسیب‌پذیری، استمرار خدمت‌رسانی و ایجاد بازدارندگی در بخش‌های مختلف عمومی و صنعتی شود.

بیشتر بخوانید

اسد روز افزود: اهمیت پدافند غیرعامل در جزیره خارگ با توجه به وجود تاسیسات حیاتی شرکت‌های نفتی دو چندان است و این مهم به‌عنوان یکی از ضرورت‌های این جزیره، همیشه باید مورد توجه ویژه همه شرکت‌ها، سازمان‌ها و اهالی باشد.

او همچنین به برگزاری تمرین مقابله با آتش سوزی مخازن ذخیره‌سازی مواد نفتی اشاره کرد و گفت: همزمان با هفته پدافند غیرعامل و با توجه به نامگذاری نهم آبان‌ به عنوان حفظ سرمایه‌های ملی در برابر تهدیدها، برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی، تمرین مشترک مقابله با آتش سوزی مخازن ذخیره‌سازی مواد نفتی با حضور گروه‌های واکنش سریع پایانه نفتی خارگ، شرکت نفت فلات قاره و مجتمع پتروشیمی این جزیره برگزار شد.

مدیر ارشد شرایط اضطراری خارک، هدف از برگزاری این گونه تمرین‌ها را سنجش میزان آمادگی در رویایی با حوادث واقعی عنوان کرد و افزود:  ما در تمرین‌ها خود را قوی می‌کنیم تا در برابر مخاطرات عینی بتوانیم به نحوی واکنش نشان دهیم که دامنه آسیب‌پذیری به حداقل برسد.

او ادامه داد: باید با توجه به تهدید‌های مختلف در تاسیسات و زیر ساخت‌های حیاتی شامل خطوط لوله جریانی، مخازن و اسکله‌های صادراتی با برگزاری تمرین‌های مختلف، نقاط ضعف شناسایی، و برای بهبود آن‌ها اقدام‌های اصلاحی انجام شود.

انتهای پیام/ک

نظر شما