شناسهٔ خبر: 43642418 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

ابنا شهرستان‌ها - رشت

امام جمعه رشت: توهین کنندگان به پیامبر اکرم(ص) ملعون هستند/ دولت فرانسه با حرکات ناپخته به زودی سقوط می‌کند

ابنا

خطیب نماز جمعه رشت با اشاره به توهین نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر گرامی اسلام، گفت: توهین کنندگان به پیامبر(ص) ملعون هستند و دولت فرانسه با این حرکات ناپخته به زودی سقوط می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت (ع) - ابنا - آیت‌الله «رسول فلاحتی» امروز جمعه 9 آبان، در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه رشت که در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، اظهار کرد: پرهیزکاری، خیر دنیا و آخرت را متوجه انسان می‌کند.

امام جمعه رشت با تبریک میلاد با سعادت پیامبر اسلام، حضرت محمد(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع) در هفته جاری، افزود: حضرت محمد(ص)، پیامبر رحمت و مهربانی بودند و در قرآن کریم آمده، «کسانی که پیامبر(ص) را در زمان حیات و پس از مرگ آزار می‌دهند، خداوند برای آنها عذاب دردناک آماده کرده است».

وی با اشاره به توهین نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر گرامی اسلام، تصریح کرد: توهین کنندگان به پیامبر(ص) ملعون هستند و عذاب الهی در انتظار آنها است.

آیت الله فلاحتی به حمایت رئیس جمهوری فرانسه از توهین کنندگان به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: دولت فرانسه با این حرکات خام و ناپخته خود به زودی سقوط می‌کند و عزت را برای امت اسلام به ارمغان می‌آورد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه رژیم پهلوی در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳، امام خمینی(ره) را به ترکیه تبعید کرد، تاکید کرد: ۱۳ آبان مصادف با سالروز شهادت جمعی از دانش آموزان توسط رژیم پهلوی است.

وی به تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) از تسخیر لانه جاسوسی حمایت کرد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به کمبود روغن خوراکی در بازار، اظهار کرد: چرا اقلامی مانند روغن باید ابتدا تا این اندازه گران و سپس کمیاب شود.

امام جمعه رشت، گرانی را سبب بد شدن اخلاق مردم و از بین رفتن امانتداری در جامعه دانست و تصریح کرد: فروشندگان، مغازه داران و بازاریان به فکر خدا و آخرت باشند زیرا کسی که دل مومن را آزار می‌دهد خداوند نیز از او آزرده می‌شود.

وی با بیان اینکه نظارت بر عرضه و توزیع کالا در بازار باید شبانه روزی شود، خاطرنشان کرد: سختی معیشت، حتی کسانی که وضعیت خوبی دارند را آزار روحی می‌دهد.

آیت الله فلاحتی به سختی معیشتی اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان اشاره کرد و گفت: اگر در مورد ارزاق عمومی مسئولان به موقع تصمیم می گرفتند اکنون به این وضعیت نمی‌رسیدیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه متولیان امر باید قدری هم به فکر خدا و قیامت باشند، خاطرنشان کرد: سختی معیشت مانند کرونا مردم را آزار می دهد و بعضی‌ها به معنای واقعی توان مالی ندارند در صورتی که مردم در جامعه اسلامی باید عزیز باشند.

وی اظهار کرد: خون آشامان ملت، سلطنت طلب‌ها و بعضی از سرمایه‌داران مرفه بی درد، آتش بیار معرکه و گرانی‌ها هستند و از خدای متعال می‌خواهیم هر کسی دل مردم را می آزارد ابتدا هدایت و گرنه از بین برود.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه کسانی که در عرصه مدیریتی قرار می گیرند باید دارای ویژگی‌هایی باشند، اذعان کرد: مدیر باید امین و دارای قدرت مدیریتی باشد.

--------------

پایان پیام/ 344

نظر شما