شناسهٔ خبر: 43642358 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه شهرستان کامیاران:

کردستان نماد وحدت آفرینی در کشور باشد

امام جمعه شهرستان کامیاران گفت: نباید در این شرایط حساس کشور، با رفتار و گفتار ناپسند موجبات نگرانی و آزرده خاطر شدن پیروان مذاهب اسلامی فراهم شود.

صاحب‌خبر -

ماموستا شیخ محسن حسینی امام جمعه شهرستان کامیاران در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: هفته وحدت از برکات نظام اسلامی و راهبرد اصلی مسلمانان در برابر هجمه‌های بی امان دشمنان اسلام است.

وی افزود: هفته وحدت یادگار پیر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) است و پیام آن برادری و اتحاد مسلمانان است تا با ذهن هوشیار، در سایه دستورات پیامبر خدا و عترت پاک آن حضرت حرکت کنند.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط دنیای اسلام، هرچه همدلی، اخوت و برادری میان ملت‌های مسلمان بیشتر شود زمینه بالندگی، رشد مشترک فکری و اعتقادی در جوامع اسلامی فراهم می‌آید.

‌ ماموستا حسینی با اشاره به نقش وحدت بخش امام جعفر صادق(ع)، عنوان کرد: سیره زندگی امام جعفر صادق(ع) بر همدلی و یکپارچگی امت اسلام استوار است.

امام جمعه کامیاران با بیان اینکه نباید در این شرایط حساس کشور، با رفتار و گفتار ناپسند موجبات نگرانی و آزرده خاطر شدن شیعه و سنی فراهم شود، افزود: منویات مقام معظم رهبری نشانگر دیدگاه وحدت آفرین و توسعه بخش ایشان است و لازم است فصل الخطاب همه قرار گیرد.

امام جمعه کامیاران خاطرنشان کرد: قرآن و سنت نبوی(ص) از سرمایه‌های اصلی مسلمانان و اساس تمدن اسلامی است و مذاهب اسلامی باید از این سرمایه به بهترین وجه استفاده کنند و در سایه وحدت با پیروی از سیره نبوی و تمسک به حبل الله امورشان را پی بگیرند.

ماموستا سید محسن حسینی عمل به دستورات قرآن و پیروی از سیره پیامبر (ص) را موجب تحقق وحدت میان مسلمانان معرفی کرد و گفت: هفته وحدت بهترین فرصت برای اشاعه منش و سبک زندگی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است.

وی یادآور شد: استان کردستان به عنوان بزرگترین استان سنی نشین کشور، بیش از همیشه نیازمند نگاه وحدت بخش است و باید از بیان گفتارهای وحدت شکن پرهیز کرد.

انتهای پیام

نظر شما