شناسهٔ خبر: 43642251 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیام‌های تسلیت برای کریم اکبری مبارکه

مدیرکل هنرهای نمایشی و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس برای درگذشت کریم اکبری مبارکه پیام تسلیت منتشر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، در پیام قادر آشنا برای فقدان این هنرمند پیشکسوت چنین آمده است:

«هرچه پربارتر، فُتاده‌تر... کریم اکبری‌مبارکه مصداق عینی این عبارت بود. هنرمندی که بازی در نقش‌های تلویزیونی چنان چهره‌اش را شناسانده بود که به محض دیدار، نام شخصیت‌هایی تاریخی را به خاطر می‌آورد اما تئاتر برایش به گونه‌ای بود که به روایت اکبر زنجانپور «در تمرین و اجرای «باغ آلبالو» (۱۳۹۵) این کریم‌آقا بود که از من هم زودتر می‌آمد و همیشه لبخند به لب داشت و با انرژی مثبت.»

«کریم‌آقا» به شخصیت‌هایی جان بخشید که فراموش‌شان نمی‌کنیم، با بزرگانی کار کرد که آثاری درخشان آفریدند و به عناوین و جوایزی دست یافت که کوچکترین اثری بر فُتادگی‌اش نداشت.

گرفتارآمدن این هنرمند پیشکسوت که همچنان بر صحنه و در دنیای تصویر جان‌بخشی می‌کرد، می‌زیست و می‌آفرید، در دستان بیماری «کرونا»، قلب هر شنونده‌ این خبر تلخ را می‌فشارد.»

همچنین انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در پی درگذشت این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون پیامی به این شرح صادر کرده است:

«زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست/ هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود/ صحنه پیوسته به‌جاست/ خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

درگذشت ناباورانه هنرمند متعهد و اخلاق‌مدار زنده یاد کریم اکبری مبارکه موجبات تاسف و تألم خاطر را پدید آورد. بی شک نقش‌آفرینی‌های جاودانه و ماندگار این چهره برجسته و توانمند عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر کشور علی‌الخصوص در آثار تاریخی و مذهبی در اذهان مخاطبان نقش خواهد بست.

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس افتخار دارد که از وجود و نظرات ارزشمند این هنرمند فقید در ادوار گذشته جشنواره‌های دفاع مقدس و مقاومت و شوراهای تخصصی ارزیابی آثار و داوری نمایش‌های ارزشی بهره برده و از نظرات ایشان به عنوان کارشناسی خبره و مسلط به امور استفاده کرده است.

این ضایعه اسفناک را به عموم جامعه فرهیخته هنرهای نمایشی کشور و بازماندگان آن فقید سعید تسلیت عرض کرده و از خداوند سبحان برای آن مرحوم علو درجات و مغفرت و صبر و شکیبایی برای خانواده محترمش آرزومندیم.»

انتهای پیام

نظر شما