شناسهٔ خبر: 43642152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل اوقاف گیلان:

ثبت ۱۵ وقف جدید در گیلان/ ۵ میلیارد از محل موقوفات دریافت شد

رشت- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به ثبت ۱۵ وقف جدید در این استان، گفت: بیش از ۵ میلیارد تومان از محل موقوفات دریافت و در قالب کمک به مساجد و چند هیئت مذهبی هزینه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ستار علیزاده در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت در مصلای امام خمینی (ره) با بیان اینکه امروزه دشمنان با توهین به پیامبر قصد تخریب دین را دارند، خاطرنشان کرد: محکومیت این اهانت وقیحانه وظیفه تمام مسلمانان است.

وی با تاکید بر اینکه باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها این اقدام وقیحانه دشمنان را محکوم کنیم، بیان کرد: سکوت کردن در برابر این اقدام شنیع جایز نیست و تمام آزادی خواهان دنیا باید این حرکت را محکوم کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه بی تفاوتی در برابر هتک حرمت مقدسات، نوعی تکذیب دین به شمار می‌رود افزود: مقام معظم رهبری فرهنگ و اقتصاد را مساله روز می‌دانند لذا این اقدام نیز ذیل فرهنگ قرار می‌گیرد.

علیزاده خاطرنشان کرد: بیش از ۵ میلیارد تومان از محل موقوفات برای اجرای نیات واقفان دریافت کردیم که در قالب کمک به مساجد و کمک به چند هیئت مذهبی و موارد دیگر هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۵ وقف جدید به ثبت رسیده است، افزود: در ایام بحران کرونا، ۱۵ کارگاه تولید ماسک راه اندازی کردیم و برای کمک به نیازمندان، ۵۰ هزار پرس غذای گرم توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با تاکید بر ضرورت رسیدگی به بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) رشت، بیان کرد: این مکان مذهبی محل اجرای برنامه‌های فرهنگی است و باید امکانات و تجهیزات بیشتری برای توسعه آن اختصاص یابد.

نظر شما