شناسهٔ خبر: 43642142 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون شهرداری زاهدان از ساماندهی نخاله‌های رها شده در سطح شهر خبر داد

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان از ساماندهی خاک و نخاله‌های رها شده در سطح و حریم شهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا آسا ریگی گفت : یکی از معضلات و مشکلاتی که مجموعه شهری با آن مواجه است، بحث رها سازی نخاله‌های ساختمانی و دپو آنها توسط برخی از شهروندان می باشد که عمدتا در حاشیه شهر تخلیه می شوند.

ریگی ادامه داد: شهرداری زاهدان در راستای ساماندهی نخاله‌های ساختمانی اقداماتی از قبیل پاکسازی کل شهر، آسفالت بخشی از جاده دسترسی به سایت تخلیه خاک و نخاله‌ها و ضایعات ساختمانی ، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و همچنین اعلام صدور پروانه‌های تعمیرات ساختمانی به سازمان مدیریت پسماند جهت کنترل و نظارت شبانه روزی آن محل، مبادرت نموده است.

وی با اشاره به جذب سرمایه گذار بخش خصوصی اذعان داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های ساماندهی نخاله‌های ساختمانی، جذب پیمانکار در این خصوص می‌باشد؛ چنانکه بخش خصوصی ضمن شناسایی مکان‌های مورد نظر ، اقدام به مخزن گذاری خواهد نمود تا مالکین و شهروندان، نخاله‌های خود را درون این مخازن بگذارند.

این مقام مسوول بیان داشت: در راستای ساماندهی نخاله های ساختمانی همکاری سایر ارگان‌های ذیربط همچون اداره محیط زیست نیاز می باشد تا با افزایش گشت زنی در حاشیه و سطح شهر  نقش موثری در این خصوص داشته باشند.

محمد عمر حسین زهی زمانی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان نیز گفت:در راستای نظارت بیشتر بر عملکرد ماشین آلات نخاله‌بر، سازمان مدیریت پسماند از طریق تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی در فضاهای مجازی، جهت ثبت نام متقاضیان و اخذ مجوز فعالیت و برچسب گذاری این ماشین آلات اقدام نموده که تا کنون بیش از ۲۶۰ مورد خودرو در محل پسماند ثبت نام و کد فعالیت را دریافت کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: روزانه تعداد ۲۵۰ سرویس خاک و نخاله توسط ماشین آلات این سازمان، در محل دفن پسماند تخلیه می گردد چنانکه طی شش ماهه اول سال بالغ بر ۴۵ هزار  سرویس نخاله در این محل تخلیه شده‌اند.

حسین زهی گفت: همچنین در شش ماهه اول سال بیش از ۸۰ مورد تخلف در خصوص رها سازی نخاله‌های ساختمانی توسط ضابطین قضایی شناسایی گردیده و پرونده آنان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده‌ است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان در پایان تصریح کرد: ساماندهی نخاله‌های ساختمانی و بلاصاحب با همکاری شهروندان و سایر دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر خواهد بود؛ می‌طلبد شهروندان نسبت به محیط پیرامون خود متعهد باشند و به محض مشاهده این چنین مواردی، اقدام به تذکرات لازم و یا به سامانه ۱۳۷ اعلام نمایند.

انتهای پیام

نظر شما