شناسهٔ خبر: 43642141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه رشت:

چرا اقلامی مانند روغن باید گران و سپس کمیاب شود؟

طاهره رفعتی

امام جمعه رشت، وضعیت نابسامان معیشت مردم را به مسئولان یادآور شد و گفت: چرا اقلامی مانند روغن باید ابتدا تا این اندازه گران و سپس کمیاب شود؟ این در حالی است که از نظر تولید روغن مشکلی نداریم.

صاحب‌خبر -

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه جهانیان از برکت و رحمت وجود پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان بهره مند هستند، اظهار کرد: پیامبر(ص) در زمان حیاتش دشمنان زیادی داشت و امروز صهیونیسم به دشمنی خود با پیامبر ادامه می دهد.

وی توهین کنندگان به پیامبر اسلام(ص) ملعون دانست و افزود: عذاب الهی در انتظار افرادی است که پیامبر و اهل بیت ایشان را آزار می دهند لذا مسلمانان جهان اقدام نشریه فرانسوی را محکوم می کنند و دولت فرانسه با این حرکات خام و ناپخته خود به زودی سقوط خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به ناکارآمدی دولت فرانسه در مدیریت کرونا، خاطرنشان کرد: اقدام وقیحانه مکرون در اهانت به پیامبر(ص) نوعی فرافکنی در مقابل کاهش محبوبیت خود و ناتوانی در اداره کشور و شکل گیری اعتراضات مردمی است.

امام جمعه رشت، با اشاره به فرارسیدن ایام الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، عنوان کرد: تبعید معمار کبیر انقلاب، شهادت جمعی از دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در چنین روزی اتفاق افتاد و همه این حوادث در راستای مقابله با استکبار بوده و امام از حرکت دانشجویان انقلابی حمایت کرد.

وی وضعیت نابسامان معیشت مردم را به مسئولان یادآور شد و گفت: چرا اقلامی مانند روغن باید ابتدا تا این اندازه گران و سپس کمیاب شود؟ این در حالی است که از نظر تولید روغن مشکلی نداریم.

آیت الله فلاحتی، همچنین از فروشندگان و بازاریان و کسبه خواست در برخورد با مردم به فکر خدا و قیامت باشند و اضافه کرد: نباید احتکار کالا با زمزمه افزایش قیمت ها رخ دهد، زیرا این کار نوعی آزار مردم محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تحمل گرانی ها برای مردم سخت شده و اخلاق و امانتداری را از بین برده است، متذکر شد: امروزه افراد سرمایه دار نیز از وضعیت اقتصادی آشفته شده اند و توده های مردم که اغلب کارمند و کارگر هستند دیگر توان تحمل این وضعیت را ندارند.

امام جمعه رشت، ضمن قدردانی از تلاش مسئولان برای کنترل کرونا، اظهار کرد: همانگونه که برای مدیریت کرونا جلسه می گذارید، باید برای کنترل و مدیریت بازار هم تدبیر کنید تا شاهد این گرانی های افسارگسیخته ناشی از نابسامانی ارز نباشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان، نظارت کم را یکی از عوامل این گرانی ها دانست و یادآور شد: سختی معیشت در کنار کرونا مردم را آزار می دهد، در حالی که مردم در جامعه اسلامی عزیز هستند و نباید عده ای با زیاده خواهی و دنیاطلبی خود مردم را در تنگنا قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه متولیان امر باید پاسخگوی روز قیامت باشند، خاطرنشان کرد: اگر مسئولان در مورد ارزاق عمومی مردم به موقع تصمیم می گرفتند، اکنون به این وضعیت نمی رسیدیم.

انتهای پیام

نظر شما