شناسهٔ خبر: 43642080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۵۰ راهدار در کردستان برای طرح زمستانی آماده شدند

سنندج - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده امسال، ۴۵۰ راهدار در ۴۶ راهدارخانه ثابت و سیار برای ارایه خدمت در فصل زمستان ساماندهی شده‌اند.

صاحب‌خبر -

محمدراشد مدرس گرجی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه همه ساله طرح راهداری از ۱۵ آذر تا ۱۵ فروردین اجرا می‌شود، اظهار داشت: در این استان به علت سردسیر بودن و شروع زودهنگام بارندگی‌ها خدمات راهداری یک ماه زودتر (نیمه دوم آبان) آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال نیز به منظور ارایه خدمات بهتر نیروی انسانی و تجهیزات بخش راهداری این اداره از هم اکنون به صورت آماده باش هستند و همزمان با اولین بارش‌ها در ۲۳ راهدارخانه ثابت و ۲۳ راهدارخانه سیار مستقر خواهند شد.

مدرس گرجی یادآور شد: همچنین ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در اختیار راهداران قرار گرفته تا بتوانند در اسرع وقت نسبت به برف روبی و پاکسازی جاده‌ها در مواقع بارش اقدام کنند.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه به علت برف گیر بودن استان تمرکز راهداران این اداره کل همانند سال‌های گذشته محورهای اصلی خواهد بود، افزود: بدنبال عقد قرارداد با بخش خصوصی به منظور ارایه خدمت راهداری در جاده‌های روستایی نیز برای زمستان امسال هستیم.

وی تاکید کرد: همچنین در سال جاری ۲۵ هزار تن انواع شن و نمک در انبار راهدارخانه‌ها ذخیره شده تا در مواقع ضروی مورد استفاده قرار گیرد.

مدرس گرجی با اشاره به اینکه این اداره کل برای مدیریت بهتر راه‌ها همه روزه استعلام های لازم را از هواشناسی اخذ و با توجه به آن حضور راهداران را برنامه ریزی می‌کند، گفت: سامانه ۱۴۱ نیز خط ارتباطی مردم با راهداری در همه ساعات شبانه روز است.

براساس آمارها در جاده‌های استان کردستان ۱۶ منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین ۲۳ گردنه وجود دارد که خدمات دهی در این مناطق راهداری را در زمستان با مشکلات فراوانی مواجه می‌کند لذا احداث راهدارخانه می‌تواند ارائه خدمات در این ایام را تسریع و تسهیل کند.

طول شبکه راه‌های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

نظر شما