شناسهٔ خبر: 43642077 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عملیات احداث مدرسه خیرساز در ترکالکی گتوند آغاز شد

دزفول-ایرنا- عملیات ساخت مدرسه ۹ کلاسه خیرساز ابن سینای شهر ترکالکی گتوند روز جمعه با حضور فرماندار و نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مدیرآموزش و پرورش شهرستان گتوند در این آیین زیربنای این فضای آموزشی را ۵۸۰ مترمربع عنوان کرد و گفت: این طرح آموزشی با اعتباری افزون بر ۴۲ میلیارد ریال به صورت مشارکتی اجرا می‌شود که ۷۰ درصد اعتبار آن از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان و ۳۰ درصد از طریق خیران تامین خواهد شد.

حسین اسدی پور افزود: مدرسه ابن سینا شهرترکالکی گتوند، فرسوده و بیش از ۴۵ سال قدمت دارد که قرار است در کنار ساختمان آن، این  طرح آموزشی ساخته شود.

وی گفت: قرار است تا بهمن ماه سال آینده این فضای آموزشی تکمیل و افتتاح شود.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین اظهارداشت: این مدرسه باید با شاخص‌ها، امکانات و مصالح به روز و براساس توافقنامه و با سرعت ساخته شود.

سهراب گیلانی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات خیران، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس افزود: تلاش بر این است تا دیگر مشکلات آموزشی با پیگیری و جدیت رفع شوند تا دانش آموزان این شهرستان بدون دغدغه تحصیل کنند.

وی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی گتوند گفت: درآمد بیش از ۷۰ درصد مردم این منطقه از کشاورزی است که حمایت جهاد کشاورزی به ویژه در  فصل برداشت محصولات را نیاز دارد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی درخصوص انتقال شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند از دانشگاه علوم پزشکی دزفول به اهواز گفت: این انتقال تنها برای توسعه  و پیشرفت بخش بهداشت و درمان شهرستان گتوند بوده و نگفته‌ایم دزفول مقصر است.

وی افزود: گتوند باید روی پای خودش می‌ایستاد تا بتواند بیماران را درمان کند به همین دلیل زیر نظر استان رفت.

گیلانی گفت: در نشست با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشکلات این بخش مطرح شد که وزیر نیز برای رفع مشکلات و پیشرفت با مستقل بودن و انتقال شبکه بهداشت شهرستان گتوند به اهواز مرکز استان خوزستان موافقت کرد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان گتوند باید در همه زمینه ها مستقل باشد، افزود: شهرستان گتوند باید ویژگی شهرستان بودن را داشته باشد و توانمندی و امکانات متناسب در آن ایجاد شود نه فقط نام شهرستان را یدک بکشد.

وی درخصوص برخی حاشیه سازی‌ها و جریان سازی های محلی در شهرستان گتوند درمورد انتقال شبکه بهداشت و درمان به اهواز گفت: افرادی که اخیرا حاشیه سازی کرده‌اند، نتیجه مثبت این انتقال را خواهند دید.

به گزارش ایرنا، در این آیین معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار گتوند، بخشدار عقیلی، خانواده های شهدا و جمعی از مسئولان محلی  و شهروندان نیز حضور داشتند.

شهرستان گتوند سال گذشته همانند سال‌های ۹۳، ۹۴ و ۹۵ رتبه نخست آموزشی خوزستان را با ۹۶درصد قبولی برای چهارمین بار در ۶ سال گذشته کسب کرد.

این شهرستان بیش از ۱۳ هزار دانش آموز شهری و روستایی و یکهزار و ۶۰۰ دانش آموز عشایری دارد.

نظر شما