شناسهٔ خبر: 43642043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با هدف رویارویی با زمستانی سخت در خلخال؛

دستگاه های اجرایی خلخال به حالت آماده باش در آمدند

خلخال - همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان خلخال برای رویارویی با بحران‌های احتمالی بارش سنگین برف و زمستانی سخت به حالت آماده باش درآمدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار شهرستان خلخال روز جمعه در جلسه کمیته برف روبی شهرستان خلخال با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی کشور در خصوص ترسالی زمستان امسال و احتمال در پیش بودن زمستانی سرد و پربارش اظهار کرد: بارش برف سنگین بهمن ماه سال گذشته و نیازسنجی کمبودهای منطقه در بخش‌های مختلف تجربه خوبی برای مدیران دستگاه‌های اجرایی برای آماده شدن در آستانه فصل بارش و رویارویی با بحران‌های احتمالی است.

فریدون بایایی با اشاره به تصمیم صحیح شورای مدیریت بحران شهرستان خلخال نسبت به مسدودی جاده خلخال - اسالم در بارش سنگین برف سال گذشته گفت: با توجه به غافلگیری دستگاه‌های متولی اگر این تصمیم گرفته نمی‌شد شاهد وقوع بحران شدید در جاده‌های شهرستان و افزایش تلفات جاده‌ای و مرگ ناشی از سرما و یخبندان مسافرین بودیم.

وی از تمام دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان خواست تا برنامه جامع و پیشنهادی و نیازمندی‌های خود را به فرمانداری ارائه دهد چرا که عدم ارائه این برنامه جامع در سال گذشته موجب بروز مشکلات برای مردم شد.

فرماندار خلخال ادامه داد: برای مقابله با بحران بارش برف و تسریع در برف روبی نیازمند تدوین برنامه جامع برای شهرداری‌ها، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سایر ارگان‌های متولی هستیم.

رئیس ستاد مدیریت بحران خلخال با بیان اینکه متأسفانه تمام توجه کمیته برف روبی به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای بازگشایی مسیرها معطوف می‌شود افزود: انتظار داریم تمام دستگاه‌های خدمات رسان همچون شرکت‌های برق، گاز و آب نیز در آماده باش کامل بوده و تجهیزات خود را برای ارائه خدمات به مردم در شرایط بحرانی به کار گیرند.

جاده‌های برف گیر خلخال موقع بارش برف سنگین مسدود شود

بایایی مسدودی جاده‌های برف گیر را با تصمیم پلیس راه و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قبل از وقوع بحران خواستار شد و گفت: انتظار می‌رود امسال اداره با بهره‌گیری از توان اجرایی و خدمات‌رسانی خود و همکاری پلیس راه برای ترددهای زمستانی و بستن این راه برف گیر و پرخطر تصمیم گرفته و بهترین خدمات راهداری را به مردم ارائه کند.

فرماندار خلخال از توزیع و ذخیره سوخت سه ماهه فصل زمستان مناطق صعب‌العبور و کوهستانی خلخال خبر داد و اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد آرد و نان و ستاد سوخت شهرستانی و مصوبات مدیریت بحران آرد و سوخت این مناطق باید در اولویت توجه اداره غله و شرکت فرآورده‌های نفتی شهرستان خلخال قرار گرفته و نسبت به توزیع به موقع اقدام کنند.

آماده اعزام به جاده‌ها با اولین بارش برف هستیم

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال نیز در این جلسه از ذخیره سه هزار تن نمک و شن در انبار این اداره خبر داد و گفت: بیش از ۳۰۰ تن آسفالت سرد نیز در انبار این اداره ذخیره و نگهداری می‌شود تا در صورت نیاز از این ظرفیت در مسیرهای مختلف استفاده شود.

معروف خسروی از تعمیر تمام ماشین آلات و تجهیزات برف روبی شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به تجربه سال‌های گذشته خوشبختانه بیشترین اعتبارات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل امسال به شهرستان خلخال اختصاص یافته و آمادگی داریم تمامی امکانات را با اولین بارش در محورهای مواصلاتی مستقر کنیم.

نظر شما