شناسهٔ خبر: 43641996 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بیگلریان: اظهارات توهین آمیز مکرون درقبال پیامبر اسلام موجب خشونت در میان ملت‌ها می‌شود

نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در مجلس گفت: ‌اظهارات توهین آمیز رئیس‌جمهور فرانسه درقبال پیامبر اسلام که به اسم آزادی بیان مطرح شد، در واقع خشونت کلامی است که خشونت‌های فیزیکی و ناامنی ملت‌ها و جوامع را به دنبال خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

روبرت بیگلریان نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اظهارات توهین‌ آمیز رئیس‌جمهور فرانسه در قبال پیامبر اکرم (س) گفت: این اظهارات توهین‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه در قبال پیامبر اسلام از جانب همه ادیان الهی محکوم است و هیچ یک از ادیان الهی توهین به پیامبران ادیان الهی را نمی‌پذیرند.

وی افزود: امروز جهان نیاز به آرامش دارد و مقامات سیاسی کشورها باید در این مسیر گام بردارند نه اینکه مثل رئیس‌جمهور فرانسه به تنش‌ها دامن بزند.

نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در مجلس اظهار داشت: اظهارات توهین آمیز رئیس‌جمهور فرانسه در قبال پیامبر اسلام که به اسم آزادی بیان مطرح می‌شود آزادی نیست بلکه خشونت کلامی است که خشونت‌های فیزیکی و ناامنی ملت‌ها و جوامع را به دنبال خواهد داشت.

بیگلریان خاطرنشان کرد: اگر به فرض مشکلی هم بین پیروان ادیان مختلف وجود داشته باشد راه حل آن خشونت و توهین نیست بلکه گفت‌وگو و تعامل سازنده است و جوامعی که پیروان ادیان در آن در کنار یکدیگر همزیستی مسالمت آمیزی داشتند به پویایی رسیده‌اند.

وی افزود: رئیس‌جمهور فرانسه که خود را در ظاهر مسیحی معرفی می‌کند این گونه رفتارهایش هیچ ارتباطی با دین مسیح ندارد و دین مسیح هر گونه اهانت به  پیامبران الهی را مذموم می‌داند و محکوم می‌کند

نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در مجلس در پایان گفت: اظهارات مکرون که به بهانه آزادی بیان مطرح شد، نه آزادی بیان بلکه یک رفتار کاملا توهین‌آمیز بود.

انتهای پیام/

نظر شما