شناسهٔ خبر: 43641988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهانت به ساحت پیامبر با هدف اسلام هراسی انجام می شود

ساوه - ایرنا- امام جمعه ساوه ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)، گفت: اقدام نشریه فرانسوی و حمایت رئیس جمهوری این کشور با هدف اسلام هراسی و ستیز با دین اسلام انجام می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «سیدابراهیم حسینی» در خطبه های نماز جمعه ساوه که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد، افزود: فرانسوی ها این اقدام را ناشی از وجود آزادی بیان می دانند در حالیکه هر گونه آزادی بدون رعایت اخلاق، زندگی را به جهنمی از رذایل اخلاقی تبدیل می کند.

وی افزود: نارسایی های دموکراسی غربی از یک سو و منطق قوی اسلام که روز به روز بر دامنه توسعه این دین در غرب افزوده می شود، عامل دیگری است که غربی ها به بهانه آزادی بیان به مقدسات مسلمانان و در راس آن رسول خدا اهانت می کنند.

امام جمعه ساوه گفت: حمایت از اهانت کنندگان به پیامبر اسلام از سوی مسئولان فرانسه در حالی انجام می شود که چند سال قبل همین دولت یک دانشمند و شهروند فرانسوی به نام پرفسور روژه گارودی را به خاطر انکار افسانه جعلی هولوکاست زندانی و جریمه نقدی کرد.  
وی اظهار داشت: اگر اجازه هتاکی به خاطر تصورات غلط نسبت به پیامبر مهربانی ها و اسلام است و عملیات خشن و تروریستی برخی افراطی ها مثل داعش را بهانه قرار می دهند، باید گفت که تروریست ها ساخته و پرداخته خود غربی ها است و از حمایت های مادی و معنوی کشورهای فرانسه، امریکا و سایر مستکبرین برخوردار هستند و هدف از تحرکات آنها فقط بدنام کردن اسلام است.

وی همچنین تحت الشعاع قرار دادن ناکارآمدی های دولت فرانسه در مدیریت مقابله با کرونا در این کشور را یکی دیگر از اهداف اهانت به پیامبر اسلام عنوان کرد و گفت: همه مسلمانان در برابر این این رفتارهای سخیف باید همدل و متحد و حول محور رسول الله (ص) ایستادگی کنند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با اعضای ستاد ملی کرونا و تاکید ایشان بر اهانت نکردن به رئیس جمهوری، گفت: انتقاد حق مسلم هر کسی است اما اینکه به بهانه انتقاد دست به اهانت و هتک حیثیت افراد به خصوص مسئولان و رئیس جمهوری که نمایندگی نظام اسلامی را در سطح دنیا بر عهده دارند، ممنوع است و همه باید حرمت ها را رعایت کنند.

وی اظهار داشت: در مملکت اسلامی و اندیشه علوی هدف خدمت بیشتر و نه کسب قدرت است برخلاف رویه معمول در کشورهای غربی که ملاک کسب و حفظ قدرت است و برای این کار اخلاق را زیر پا می گذارند.

وی همچنین با تبریک میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) که مصادف با هفته وحدت است، گفت: در همه شرایط مسلمانان به اتحاد و همبستگی نیاز دارند و در نظام اسلامی ما هم باید همه برای اهداف و آرمان های عالی اسلام و انقلاب یکدل و همراه باشند.

نظر شما