شناسهٔ خبر: 43641671 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گلایه امام جمعه رشت از ضعف دستگاه‌های نظارتی بر کنترل قیمت‌ها در گیلان/ نظارت‌ را شبانه‌روزی و با متخلفان قاطعانه برخورد کنید

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در گیلان با گلایه از ضعف نظارتی در حوزه قیمت اقلام و کنترل بازار در گیلان گفت: فقر و سختی معیشت حق مردم نیست و نظارت‌ها باید شبانه‌روزی و با متخلفان برخورد قاطعانه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت ، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با بیان اینکه پیامبران آمدند تا انسان‌ها پرهیزگار باشند اظهار داشت: امروز بعضی از زنان و مردان همواره درصدد همسویی با شیطان هستند و به عفت و حیا توجهی ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به ویژگی‌های مدیریت در بخش‌های مختلف خاطرنشان کرد: کسانی باید جایگزین مدیران گذشته شوند که دارای قدرت مدیریت در بخش مربوطه و امین باشند اما در بعضی مواقع "مدیریت" براساس حزب و باند در نظر گرفته می‌شود.

وی 17 ربیع الاول سالروز ولادت باسعادت پیامبرعظیم الشان اسلام و ولادت امام جعفر صادق(ع) را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: پیامبر(ص) فرمودند "خوشا به حال کسی‌که دارای چند ویژگی از جمله عیوب خود را اصلاح می‌کند و در زندگی افراط و تفریط ندارد و مال خود‌ را به دیگران‌ می‌بخشد و از سخنان زائد و کارهای زشت خودداری می‌کند.


امام جمعه رشت با بیان اینکه پیامبر اسلام رحمت‌العالمین بودند و جامعه انسانی‌ همواره از آغازین روزهای حیات پیامبر اکرم(ص) تا امروز از برکات وجود ایشان و اهل‌بیت پاکشان بهره‌مند شدند ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) در طول زندگی بابرکت خویش با دشمنی‌های بسیار مواجه بودند و ایشان تا پایان حیات حتی مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه امروز هم با دشمنی یهودیان صهیونیست‌ صفت مواجه هستیم تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن، سرنوشت آزاردهندگان را چنین بیان کرده " کسانی‌که پیامبر خدا را چه در زمان حیات و  در زمان مرگ مورد آزار قرار دهند، خداوند برای این دشمنان دین، عذابی دردناکی قرار می‌دهد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به اینکه طبق آیات‌ قرآن کریم، عذاب الهی در انتظار مکرون رئیس جمهور فرانسه است خاطرنشان کرد: خداوند متعال آزاردهندگان پیامبر اکرم(ص) را لعنت کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه "مکرون" جوان خام و ناپخته‌ای است که نه‌تنها از الفبای سیاست حتی از مسیحیت و یهودیت هم چیزی نمی‌داند افزود: مسأله توهین به ساحت پیامبراکرم(ص) در فرانسه تازگی ندارد و در گذشته هم به پیامبر اسلام توهین کردند و امروز کینه و عناد آن‌ها از دهان شخصیت خام مکرون بیان می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی بیان داشت: امثال مکرون در بحران کرونا نتوانستند کشورشان را جمع کنند و مسأله اقتصاد و معیشت سخت آن‌ها را تحت فشار قرار داد اما ایران اسلامی در این عرصه عملکرد بهتری داشت و مردم خوب ایران نیز همواره تابع رهبرشان بودند و شیوه‌نامه‌ها را رعایت کردند و آمار مرگ و میر در کشورمان کاهش یافت.

امام جمعه رشت با بیان اینکه فرانسوی‌ها در چند سال اخیر با اعتراضات‌ شدید مردمی در کنار مشکلات ناشی از کرونا مواجه بودند گفت: اقدامات اخیر مقامات فرانسوی نشان از فرافکنی آن‌ها دارد اما این جریان ناپخته یک کار انتحاری است و امیدواریم به‌زودی دولت مکرون هم سقوط کند و شاهد عزت و سربلندی ملت اسلامی باشیم.

وی 13 آبان ماه سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به‌دست دانشجویان پیرو خط امام(ره) و همچنین روز دانش‌آموز را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط جمعی از پیروان‌ خط امام(ره) و جوانان دانشگاهی انجام شد و با وجود اینکه دولت موقت از این حرکت دانشحویان گلایه کرد اما امام(ره) حمایت کردند.

آیت‌الله فلاحتی به ضرورت رسیدگی به وضعیت معیشت مردم تأکید کرد و بیان داشت: اخیراً اعلام شد که در تولید روغن مشکلی وجود ندارد اما آن دسته از تجار، فروشندگان و بازاریان که روغن را در گوشه‌ای از مغازه پنهان کرده و بعدها به‌قیمت گران به دست مردم می‌رسانند می‌گویم که خدا و قیامت را در نظر بگیرید.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند کسی‌که دل مؤمنی را بیازارد خداوند را آزرده است و ایشان درباره معیشت مردم فرمودند گرانی، 3 اثر منفی در میان مردم به جای می‌گذارد؛  اخلاق مردم را بَد و امانت‌داری را از بین می‌برد و مردم مسلمان را تحت فشار قرار می‌دهد.

آیت‌الله فلاحتی از دستگاه‌های نظارتی خواست تا نظارت‌ها در حوزه قیمت‌ها و کنترل بازار را شبانه‌روزی کنند تصریح کرد: همه ما به‌نوعی مسئول هستیم از طرفی همانطور که در ایام کرونا برای حفظ سلامتی جامعه جلسات متعددی تشکیل می‌شود اگر برای ارزاق عمومی مردم این تعداد جلسات تشکیل می‌شد آیا ما به اینجا می‌رسیدیم؟

امام جمعه رشت با بیان اینکه وضعیت سخت معیشتی مردم را به‌شدت آزار می‌دهد خاطرنشان کرد: هرجا که نظارتی اتفاق افتاد شاهد کنترل ماجرا بودیم اما فقر و سختی معیشت شایسته و حق مردم خوب جامعه اسلامی نیست اما مشکل فقط ضعف نظارتی نیست بلکه برخی فاسدان، سلطنت‌طلبان و مرفهان بی‌درد هم آتش بیار معرکه می‌شوند.

انتهای پیام/612/ی

نظر شما