شناسهٔ خبر: 43641646 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه رشت مطرح کرد:

گرانی اقلام اساسی زیبنده جامعه اسلامی نیست/ ضرورت تشدید نظارت

رشت- امام جمعه رشت با گلایه از کمبود نظارت بر بازار و گرانی‌ها اقلام، آن را زیبنده جامعه اسلامی ندانست و خواستار تشدید نظارت های شبانه روزی مسئولان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت در مصلای امام خمینی (رمه) این شهر، با ملعون خواندن کسانی که به هر نحوی به پیامبر گرامی اسلام توهین می‌کنند، بیان کرد: سلطه گران در کشورهای اروپایی همواره به پیامبر اسلام توهین می‌کردند و این موضوع بی سابقه نیست اما به اذعان برخی رسانه‌ها، مکرون به دلیل ناکارآمدی در مدیریت بحران کرونا و کاهش محبوبیت دست به این اقدام زده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مسلمانان همواره عزتمندانه زندگی می‌کنند و به زودی نیز این عزت و سربلندی در جهان طنین‌انداز می‌شود، خاطرنشان کرد: دولت مکرون به زودی سقوط می‌کند.

وی با اشاره به ۱۳ آبان روز تسخیر لانه جاسوسی، ادامه داد: امام خمینی از این اقدام انقلابی جوانان کشور حمایت کردند اما دولت موقت در آن زمان به جهت آنکه گرایشات لیبرالی داشت از این موضوع ناراحت و گلایه مند بود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه ما در تولید روغن مشکلی نداریم اما مشخص نیست که چرا کمیاب شده است، اظهار داشت: این موضوع باعث نگرانی مردم شده و مسئولان باید فکری جدی برای آن کنند.

آیت الله فلاحتی از فروشندگان کالاهای اساسی مردم خواست که در شرایط فعلی جامعه، از احتکار اجناس خودداری کنند و همواره خدا را در نظر بگیرند و افزود: طبق روایات اگر کسی مؤمنی را آزار دهد در واقع خدا را آزار داده است.

وی با بیان اینکه اگر مسئولان به همان اندازه که برای کرونا دغدغه داشتند، نگران بازار ارز هم بودند، وضعیت فعلی به‌وجود نمی‌آمد، گفت: نظارت‌ها در بازار کم شده است و این موضوع همه مردم به ویژه محرومان و کارگران را بسیار نگران کرده است.

امام جمعه رشت از مسئولان نظارتی خواست که اقدامات خود در بازار را به طور شبانه روزی انجام دهند و عنوان کرد: زیبنده نیست که در یک جامعه اسلامی عده‌ای مردم را آزار دهند و آنها را از نظر معیشتی در تنگنا قرار دهند.

نظر شما