شناسهٔ خبر: 43641574 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان:

مردم فریب سرمایه گذاری به بهانه سود بالا را نخورند

جوان آنلاين

سرهنگ

صاحب‌خبر -

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان کاشانی مبنی بر کلاهبرداری صورت گرفته از آنان، تحقیقات در این خصوص به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی گفت: پس از تحقیق از مال باختگان و جمع آوری مدارک و مستندات لازم مشخص شد عامل این کلاهبرداری با تاسیس یک دفتر سرمایه گذاری در خصوص خرید و فروش گوشی تلفن همراه با وعده پرداخت سود 10 درصد به صورت ماهیانه مبالغی از 300 میلیون تا 20 میلیارد ریال را از شاکیان اخذ و در قبال آن به سرمایه گذاران چک ارائه کرده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه متهم با این شگرد بالغ بر 310 میلیارد ریال از 18 نفر دریافت کرده بود، گفت: سهامداران در زمان سر رسید وصول چک های خود متوجه خالی بودن حساب متهم شده و هنگامی که به دفتر وی مراجعه می کنند با تعطیلی دفتر و عدم پاسخگویی وی به تماس های تلفنی خود مواجه می شوند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بلافاصله کارآگاهان وارد عمل شده و با انجام یک سری کارهای ویژه پلیسی و اقدامات هوشمندانه موفق شدند در یک عملیات ضربتی فرد مذکور را هنگام خروج از شهرستان دستگير کنند.

سرهنگ هاشمی فر خاطر نشان کرد: متهم در تحقیقات صورت گرفته با اعتراف به بزه انتسابی ادعا کرد که تمامي چک ها و وجوه مربوط به مال باختگان را تحویل یکی از همدستان خود داده که وی نیز در حال حاضر متواری بوده و هیچ گونه خبری از او ندارد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی با استفاده از سیستم رصد هوشمندانه مجرمان و همچنین انجام تحقیقات علمی و اقدامات خاص پلیسی مخفیگاه همدست متهم را نیز شناسایی و وی را در یک عملیات ضربتی دیگر با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و پس از تکمیل پرونده هر 2 متهم را برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی دادند.

سرهنگ هاشمی فر در پایان با هشدار به شهروندان گفت: عده ای از افراد سودجو و فرصت طلب با سؤ استفاده از وضعیت اقتصادی کشور به تحریک مردم  با وعده پرداخت سود بالا پرداخته و با این حربه از آنان کلاهبرداری می کنند که  در این خصوص شهروندان بایستی بیشتر هوشیار بوده و فریب این گونه تبلیغات کاذب را نخورند و قبل از هرگونه سرمایه گذاری از مبادی قانونی استعلام گرفته و صرفاً به نصب یک تابلو و مجوز تأسیس دفتر و شرکت سرمایه گذاری اعتماد نکنند و مطمئن باشند افرادی که در شرایط حاضر وعده پرداخت سود بالا می دهند نیتی جز کلاهبرداری ندارند.

 

 

نظر شما