شناسهٔ خبر: 43641570 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

فرمانده انتظامی شهرستان "خمینی شهر:

كلاهبرداري از طريق شبكه هاي اجتماعي با وعده ازدواج

جوان آنلاين

سرهنگ

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، فرمانده انتظامی شهرستان "خمینی شهر"در گفت و گو با پايگاه خبري پليس با اعلام جزئيات بيشتر اين خبر گفت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه مبلغ 23 ميليون ريال به صورت غير مجاز از حساب بانكي وي سرقت شده ، بررسي موضوع در دستور كار پليس فتاي اين فرماندهي قرار گرفت.

وي اظهار داشت : شاكي مدعي بود در شبكه اجتماعي تلگرام با شخص مونثي آشنا شده كه باترفند ازدواج از من درخواست مبلغ 23 ميليون ريال وجه نقد كرد و من هم به حسابش واريز کردم و بعد متوجه شدم تلفنش را جواب نمي دهد و از من سوء استفاده كرده است.

سرهنگ براتي در ادامه تصريح کرد: با بکارگيري روش هاي فني و شگردهاي خاص پليسي ، یک زن در این رابطه شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شد.

فرمانده انتظامي شهرستان خميني شهر در پايان به عموم شهروندان توصيه کرد : يكي از ترفندهاي کلاهبرداري‌ اينترنتي اين است که مجرمان، طعمه‌هاي خود را در شبکه‌هاي اجتماعي و چت‌روم‌ها شکار مي‌کنند با دادن وعده‌هايي مانند ازدواج، اطلاعات شخصي کاربران را به دست آورده و با تهديد از طعمه‌هاي خود اخاذي مي‌کنند که می بایست به راحتي به افراد غريبه اعتماد نکنند و در ورود به اين فضا بي مهابا عمل نكنيد و در گفتگوهاي اينترنتي با افرادي كه آنها را نمي شناسيد ارتباط برقرار نكنيد، در نگهداري عكس ها و اطلاعات محرمانه خود نهايت دقت و تلاش را داشته و آنها را روي تلفن همراه،لپ تاپ،فلش مموري و ديگر وسايل قابل حمل ذخيره نكنيد. فيلم ها و اطلاعات شخصي خود را رمزگذاري كنيد،و به هيچ وجه عكس ها و فيلم هاي شخصي و خانوادگي خود را در اختيار ديگران قرار ندهيد.

 

نظر شما