شناسهٔ خبر: 43641511 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خطیب جمعه دزفول:

کلید حل مشکلات کشور، یک دولت جوان و انقلابی است

دزفول- ایرنا- امام جمعه دزفول با اشاره به مشکلات کشور به ویژه مشکلات اقتصادی گفت: روی کار آمدن یک دولت جوان، حزب الهی، انقلابی و جهادی کلید رفع مشکلات کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نمازجمعه در مصلای امام علی(ع) افزود: مشکلات اقتصادی را باید درست تحلیل و با آنها عاقلانه برخورد کرد.
وی استیضاح جریانی را بر استیضاح فردی مقدم دانست و گفت: نباید در این شرایط با تحلیل های نادرست مشکلات بیشتری ایجاد کرد.

امام جمعه دزفول همچنین ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص)  و امام صادق (ع) را تبریک گفت و افزود: پیامبر اسلام  پیام آور رحمت، کاملترین مخلوقات بشر و اسوه و سرمشق مردم است ولی مورد جسارت برخی افراد قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مسلمانان نباید در برابر این هتک حرمت و  بی احترامی کوتاهی کنند، گفت: مکرون که مدعی آزادی بیان است چرا حرفی از هلوکاست نمی‌زند.
امام جمعه دزفول اظهارداشت: اگر ۲ میلیارد مسلمان جهان متحد باشند آمریکا و همدستانش  دچار مشکلات اقتصادی زیادی خواهند شد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی در فراز دیگری از خطبه های نمازجمعه ۱۳ آبان تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش آموز را گرامی داشت.

وی درخصوص وضعیت بیماری کووید ۱۹ گفت: تلفات کرونا در دنیا زیاد شده است؛ طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید به این موضوع به صورت ملی نگاه کرد چرا که هنوز واکسنی برای آن تایید نشده است. 
وی با تاکید بر لزوم مبارزه فراگیر با ویروس کرونا افزود: عاقلانه ترین راه مبارزه با این بیماری پیشگیری و رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه باید از ستاد کرونا یک حرف واحد شنیده شود، گفت: سیاست ها باید منسجم و تصمیمات با کارشناسی اتخاذ شوند ضمن اینکه به گروه های آسیب پذیر و نیازمند توجه و بیمه بیکاری برای افرادی که در این مدت بیکار می‌شوند پرداخت شود.
وی افزود: در حالی که کادر درمان خسته شده اند و  بار سنگینی بر دوش می کشند در  خیابان ساحلی و رستوران های دزفول تجمع های زیادی میشود که تلفات زیادی دارد لذا درخواست می‌شود جرائم سخت گیرانه در خصوص کرونا درنظر گرفته شود.
امام جمعه دزفول  بر ضرورت  استغفار عمومی و راه افتادن پویش استغفار به عنوان نسخه شفابخش بیماری کرونا در جامعه تاکید کرد و گفت: در بلا به وسیله استغفار بسته می‌شود لذا از  مسوولان دزفول درخواست می‌شود پویش استغفار را اجرا کنند.
وی درخصوص انتخابات آمریکا گفت: مناظرات انتخاباتی آمریکا، رونمایی شفاف از افول آمریکاست، در این مناظرات، نامزدها رقبای خود را به  فسادهای مالی، رشوه، فساد امنیتی، جاسوسی متهم کردند. 
امام جمعه دزفول اظهارداشت: آمریکا هشت میلیون گرسنه، ۱۰ میلیون بیکار و ۴۰ میلیون کارتن خواب دارد و به خاطر این مشکلات بزودی از درون پاشیده خواهد شد. 
حجت الاسلام قاضی دزفولی در بخش دیگری از خطبه های امروز، هشتم آبانماه،  روز فرهنگ عمومی را گرامی داشت و گفت: رشد و ارتقای فرهنگ خودباوری، ایجاد فرهنگ بردباری و استقامت، ایجاد روحیه کار، تعاون و همکاری، فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و فرهنگ سازی برای بالابردن همت ها باید در  اولویت قرار گیرند.
وی هفته پدافند غیر عامل را نیز گرامیداشت و گفت: دبیرخانه پدافند غیر عامل در دزفول تشکیل شده که باید در این خصوص ضمن آموزش، فرهنگ سازی شود تا در حوادث طبیعی و آسیبها ایمن باشیم.
خطیب جمعه دزفول رحلت استاد اخلاق آیت اله سیدرضا فاضلیان، شهادت پروین کیوان پرستار دزفولی و محمد محمدی آمر به معروف را تسلیت گفت و از قوه قضائیه خواست ضارب و همدستانش را به اشد مجازات محکوم کند.
وی از دانشگاه علوم پزشکی دزفول بدلیل راه اندازی دوباره امداد هوایی و اهدای ۲ دستگاه آمبولانس مدرن به بخش های سردشت و شهیون اهدا قدردانی کرد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: جداشدن گتوند و شوش از دانشگاه علوم پزشکی دزفول موجب تمرکز خدمات در دزفول می‌شود .
وی خواندن کتاب پیامبر و قصه هایش ویژه  افراد هفت تا ۱۲ ساله را توصیه کرد.

نظر شما