شناسهٔ خبر: 43641442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس فدراسیون اسکیت؛

تکمیل پیست‌های اسکیت کشور ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد

نوشهر - ایرنا - رئیس فدراسیون اسکیت با اشاره به ۱۰ پیست سرعت استاندارد در حال ساخت در کشور گفت: برای تکمیل این تعداد پیست به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

صاحب‌خبر -

بهمن محمدرضایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نوشهر افزود: پیست های در حال ساخت مربوط به اسکیت سرعت ۲۰۰ متری می باشد که مطابق با قوانین فدراسیون جهانی طراحی و در حال ساخت است.

وی ادامه داد: با توجه به نوسان قیمت ها برای ساخت هر پیست سرعت ۲۰۰ متری با استانداردهای بین المللی ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با بهره برداری از آنها فضای ورزشی پیست های اسکیت در کشور به پنج هزار متر مربع افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پیست سرعت در اردبیل با ۶۰ درصد، کرمان با ۳۰ درصد و کرمانشاه با ۲۰ درصد در حال ساخت هستند که بیشترین میزان پیشرفت فیزیکی را در میان این ۱۰ پیست دارند.

رئیس فدراسیون اسکیت با اشاره به عمر ۱۵ ساله این فدراسیون گفت: در سالهای اخیر هفت پیست استاندارد در شهرهای تهران، سرخرود، مشهد، اراک، ارومیه، بوشهر و بندرعباس ساخته و در حال بهره برداری است.

رضایی با اشاره به وجود ۳۰ هزار ورزشکار بیمه شده و ۵۰۰ هزار ورزشکار همگانی در کشور اظهار داشت: این میزان استقبال از ورزش اسکیت بیانگر علاقمندی جامعه و خانواده ها به این رشته ورزشی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج هزار مربی در سطوح مختلف این رشته ورزشی در کشور فعالیت دارند گفت: برای ارتقا و همچنین آموزش مربیان جدید سالانه ۱۰۰ دوره اموزشی با حضور ۲ هزار و ۵۰۰ مربی برگزار می شود.

نایب رئیس کنفدراسیون آسیا همچنین خواستار توجه و حمایت بیشتر مسئولین به بخش قهرمانی این رشته ورزشی شد و خاطر نشان کرد: با وجود سابقه کم حضور ورزشکاران این رشته در مسابقات آسیایی و جهانی، تیم ایران توانسته رتبه پانزدهم جهانی را بدست آورد.

رضایی همچنین از تغییر زمان برگزاری مسابقات آسیایی چین و جهانی کلمبیا به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: بازیهای آسیایی چین قرار است در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد و تیم ایران با داشتن استعدادهای خوب امیدواریم مقام خوبی در این دوره از مسابقات کسب کند.

فدراسیون اسکیت ۱۲ رشته را تحت پوشش دارد که ۱۱ رشته آن سالنی است.

ورزش اسکیت، شامل رشته های اسکیت سرعت، اسکیت هاکی، اسکیت هنری، اسکیت فری استایل، اسکیت این لاین استانت یا اگرسیو، اسکیت برد، اسکیت رول بال و البته رشته تازه فعال شده اسکیت روی یخ در ایران است.

رئیس فدراسیون اسکیت به منظور بازدید از باشگاههای اسکیت شهرستانهای نوشهر و چالوس و بررسی امکانات ورزشی انان به این شهرستان سفر کرده است.

نظر شما