شناسهٔ خبر: 43641403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون شهردار خبر داد

محله "سیس‌آباد" مشهد، الگوی محله ترمیمی

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در حاشیه بازدید از محله سیس آباد به همراه اعضاء کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد، از انتخاب محله سیس آباد واقع در حاشیه این کلانشهر، به عنوان اولین الگوی "محله ترمیمی"، با همراهی و همکاری معتمدین محلی، دستگاه قضایی و شهرداری مشهد خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به تنوع فعالیت‌ها و خدمات قابل ارائه به شهروندان در حوزه معاونت خدمات شهری و از طرفی  تخلفاتی که در زمینه موضوعات زیست‌محیطی و خدمات شهری در شهر مشهد اتفاق می‌افتد، بر آن شدیم تا با استفاده از روش‌های جدید نظیر عدالت ترمیمی به حل برخی معضلات شهری ورود کرده و بتوانیم مطابق ضوابط قضایی، در بسیاری از موارد به جای تشکیل پرونده کیفری و برخوردهای قهری، تا حد امکان از طریق پیشگیری و کاهش بستر تخلفات و همچنین استفاده از راهکارهای جایگزین، در زمینه کاهش مشکلات اجتماعی گام‌ برداریم.

وی ادامه داد: در همین راستا با همراهی حوزه حقوقی شهرداری، دستگاه قضایی استان و کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد، دبیرخانه‌ای با عنوان "دبیرخانه شهر ترمیمی" به عنوان یک واحد مستقل در حوزه معاونت خدمات شهری شکل گرفت و ذیل این دبیرخانه تاکنون، ۱۴ کارگروه تخصصی به صورت داوطلبانه نظیر پلیس ترمیمی، وکیل ترمیمی، مدارس ترمیمی، محله ترمیمی، خانواده ترمیمی و... تشکیل شده است.

یعقوبی افزود: در این دبیرخانه پس از برگزاری جلسات مختلف در کارگروه‌های تخصصی، مقرر شد یکی از محلات شهر مشهد به عنوان پایلوت انتخاب شود و کلیه موضوعات شهر ترمیمی به صورت الگو در آن اجرایی گردد تا پس از تحصیل نتایج این بررسی، بتوانیم آن را به عنوان الگوی منحصر به فرد،  به دیگر محلات شهر مشهد و حتی سایر کلانشهرهای کشور تعمیم دهیم و پس از بررسی‌های مختلف محله "سیس آباد" در حاشیه شهر مشهد به عنوان محله پایلوت انتخاب شد.

وی اضافه کرد: در ادامه با همراهی تعدادی از معتمدین محلی و دستگاه قضایی طی روزهای گذشته، شورای حل اختلاف محله سیس آباد با حضور افراد معتمد و سرشناس این محله شکل گرفت و هدف اصلی آن، حل بسیاری از مشکلات شهروندان در این محله به صورت کدخدامنشی و به منظور جلوگیری از ارجاع بسیاری از مشکلات به حوزه‌های قضایی است.

مهدی یعقوبی بیان کرد: مقرر شد با همراهی معتمدین محلی، علاوه بر تلاش برای حل مشکلات شهروندان، با استفاده از نظرات مردم محله، اگر آسیب و مشکلی وجود دارد که می‌تواند زمینه‌ساز تخلفات شود با همکاری مناسب مردم، شهرداری و سایر مجموعه‌های مرتبط در راستای حل این آسیب‌ها اقدام شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در همین مدت کوتاه، درخواست‌های مختلفی توسط مردم این محله از جمله تبدیل زمینی که با داشتن مالک خصوصی، رها بوده و مشکلات بهداشتی و اجتماعی ایجاد نموده به فضای سبز، بهبود وضعیت آرامستان قدیمی در محدوده  رسالت ۸۳ با کاشت درخت، ایجاد روزبازار در محله و ... مطرح شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد یعقوبی گفت: یکی از موارد در حال پیگیری در قالب محله ترمیمی، در این محله، موضوع احداث کانال جمع آوری آب‌های سطحی و مسدود نمودن خروجی‌های غیر مجاز به داخل معبر شهری است، که با مخالفت برخی از شهروندان مواجه شده بود اما با ورود معتمدین محلی مقرر شد همراهی سایر شهروندان نیز صورت بگیرد و این پروژه، سریع اجرا شود.

انتهای پیام

نظر شما