شناسهٔ خبر: 43641126 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۰ امدادگر میاندوآبی در اجرای طرح "آمران سلامت" مشارکت دارند

مهاباد- ایرنا- رییس هلال احمر میاندوآب با اشاره به اجرای طرح سراسری آمران سلامت گفت: روزانه ۲۰ نفر از امدادگران هلال‌احمر این شهرستان با هدف آگاه‌سازی مردم در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اجرای طرح آمران سلامت مشارکت و فعالیت دارند.

صاحب‌خبر -

نادر افشارلو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح ۶ پایگاه، شامل پنج پایگاه ثابت در نقاط پردد و پرازدحام و یک پایگاه سیار در این شهرستان راه‌اندازی شده ‌است.

وی با بیان اینکه همچنین در ۲ روستای دارای خانه هلال این طرح اجرا می‌شود، افزود: تکلیف آمران سلامت، ایجاد حساسیت و آگاه‌سازی آحاد مختلف مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برابر بیماری کروناست‌.

رییس هلال‌احمر میاندوآب همچنین با اشاره به اینکه اجرای این طرح تا ۱۵ آبان ماه ادامه دارد، گفت: در اجرای این طرح، وقتی در معابر و مراکز مختلف صنفی افراد فاقد ماسک هستند با توصیه آمران سلامت نسبت به استفاده از ماسک اقدام می‌کنند و بدون هیچ‌گونه واکنش و نیز با پذیرفتن خطرات ویروس کرونا نسبت به رعایت فاصله فیزیکی و سایر پروتکل‌های بهداشتی حساس می‌شوند.

طرح‌ ‎آمران سلامت در پی فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت دستگاه‌های متولی و تعامل آنان جهت مقابله با ‎شیوع بیشتر ویروس کرونا ‌و همچنین دستور رییس جمعیت هلال احمر مبنی بر استفاده از نیروهای داوطلب جوانان و امدادگران علاقه‌مند با هدف دعوت مردم به ‎رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در حال اجراست.

بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در ۴۳ شهرستان بحرانی کشور که بیشترین میزان ابتلا به ویروس کرونا را دارند، از روز دوشنبه هفته جاری به مدت یک هفته محدودیت‌های شدید اعمال و د رصورت لزوم در هفته بعدی هم اعمال شود. 

بیماری کرونا از اوایل اسفند در کشور و آذربایجان‌غربی شایع شده است.

نظر شما