شناسهٔ خبر: 43641054 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

فدراسیون‌ کشتی، الوعده وفا، علاقه‌مندان هم دوری از حاشیه‌ها

رؤیای محقق شده کشتی، برگزاری انتخابی در همه اوزان

برگزاری مسابقه ‌انتخابی تیم‌های ‌ملی کشتی‌ آزاد و فرنگی در همه اوزان یکی‌ از خواسته‌های همیشگی و رؤیاهای جامعه کشتی بود که در حال تحقق است.

صاحب‌خبر -

خبرورزشیمهدی شیروانی؛ وقتی فدراسیون کشتی علیرضا دبیر با ارائه چرخه انتخابی وارد گود شد، همه تصور می‌کردند این چرخه‌ انتخابی هم مثل فرآیند انتخابی دوره ریاست رسول خادم چندان پابرجا نمی‌ماند و کادر فنی به هزار و یک دلیل، آن را نادیده می‌گیرد. شاید اگر رسول خادم هم به‌جای سرمربیگری در تیم ملی، فقط رئیس فدراسیون بود، تلاش می‌کرد فرآیند انتخابی موردنظرش را بی‌کم‌وکاست اجرا کند اما چون قبول سرمربیگری تیم ملی، پاسخگویی در مورد نتایج را نیز به‌دنبال دارد، مجبور بود برای کسب نتیجه و موفقیت در میادین بین‌المللی، بعضی مواقع به‌هر دلیلی، بعضی از ملاک‌های اولیه فرآیند موردنظرش را تغییر بدهد یا ناچاراً و از سرِ اجبار، نادیده بگیرد. با آمدن علیرضا دبیر و اعلام چرخه انتخابی، مخالفت‌های اولیه بیشتر به دلیل این بود که فکر می‌کردند، این چرخه هم به سرنوشت فرآیند دچار می‌شود. 
هرچند به‌دلیل شیوع کرونا، تعطیلی همه مسابقات کشتی دنیا، تعویق یک ساله المپیک و... هنوز هیچ بخش یا قسمتی از چرخه انتخابی مدنظر فدراسیون‌، اجرا نشده ولی همین که زمینه برگزاری ‌انتخابی در همه اوزان کشتی ‌آزاد و فرنگی اجرا می‌شود، یکی‌ از خواسته‌های رؤیایی کشتی‌گیران، مربیان، هیئت‌های ‌کشتی استان‌ها و... محقق شده و انتظار می‌رود حالا که فدراسیون‌ به وعده خود وفا کرده و هنوز چرخه انتخابی به اجرا درنیامده، زمینه برگزاری انتخابی در همه اوزان را فراهم کرده، حداقل تا زمان شروع و اجرای چرخه انتخابی، علاقه‌مندان کشتی نیز برای حفظ آرامش موردنیاز کشتی، از ایجاد حاشیه و تحمیل جنگ و جدل‌های بی‌نتیجه خودداری کنند، تا بلکه با حفظ آرامش کشتی به نتایج خوبی برسد. به‌رغم بعضی مخالفت‌های اولیه کادر فنی تیم‌های ملی، امروز شاهد موافقت این عزیزان دلسوز، با برپایی انتخابی در همه اوزان هستیم. بدون شک اصرار فدراسیون بر انجام انتخابی و تصمیم محمد بنا و غلامرضا محمدی نیز ارزشمند و قابل تقدیر است که بدون ایجاد تنش و حاشیه، زمینه برگزاری انتخابی در همه اوزان را فراهم کردند. 

نظر شما