شناسهٔ خبر: 43641013 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

از سوی نماینده پارلمان عراق اعلام شد؛

تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در موعد مقرر

یک نماینده پارلمان عراق در سخنانی بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در موعد مقرر تأکید کرد و گفت: دولت راهی جز برگزاری این انتخابات ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «نعیم العبودی» نماینده پارلمان عراق در سخنانی بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در موعد مقرر تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص بیان داشت: دولت راهی جز برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق در موعد مقرر ندارد.

این نماینده پارلمان عراق همچنین تاکید کرد: در حال حاضر تمامی احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی عراق از برگزاری انتخابات پارلمانی در تاریخ از پیش تعیین شده حمایت به عمل می‌آورند.

العبودی در ادامه یادآور شد: کمیسیون حقوقی پارلمان دیداری با اعضای کمیساریای عالی انتخابات داشته است تا نسبت به توانایی این کمیساریا برای برگزاری انتخابات مطمئن شود و این کمیساریا هم تأیید کرده است که می‌تواند انتخابات را در ماه ژوئن آینده برگزار کند.

پیشتر محمد الخالدی، نماینده پارلمان و رئیس فراکسیون بیارق الخیر، در سخنانی برگزاری انتخابات پارلمانی در زمان اعلام شده و یا حتی زمانی پس از آن را بعید دانسته بود. این نماینده پارلمان عراق گفته بود: برخی خبرها حاکی از این است که گروه‌های سیاسی توافق کرده اند تا انتخابات در زمان دیگری برگزار شود و چه بسا این توافق برای تاریخ یکم اکتبر آینده باشد.

نظر شما